Doar proprietarii de masini care au achitat taxa auto incepand cu ianuarie 2011 ar putea primi banii inapoi. Astfel, Guvernul a discutat in sedinta de ieri varianta ca modificarile la taxa auto sa fie promovate printr-un proiect de lege transmis si Parlamentului spre dezbatere, relateaza Mediafax.
"Varianta discutata este ca modificarile sa fie promovate sub forma unei legi, iar restituirile de bani sa fie calculate ca diferente dintre cuantumul taxei achitate conform ultimei modificari, aplicate incepând cu ianuarie 2011, si noile reguli. Astfel, se plateste diferenta pentru cei care au achitat ultima formula de taxa", au declarat agentiei surse oficiale pentru sursa citata.
Potrivit acelorasi surse, va fi mentinut principiul aplicarii unei taxe auto la prima vânzare a masinii deja inmatriculate.
Guvernul va lua o decizie finala in acest sens intr-o sedinta viitoare.
Promovarea prin proiect de lege a noii forme a taxei auto presupune ca modificarile sa nu intre in vigoare in perioada imediat urmatoare, ci dupa avizul Parlamentului.
OU 50/2008 privind taxa auto va fi abrogata prin acest proiect de lege.
Taxa auto, redusa cu 30%
Taxa de poluare auto va fi redusa cu 30% comparativ cu nivelul actual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu si pentru masinile dotate cu motor Euro 5, in cazul carora taxa va ramane nemodificata, potrivit proiectului ordonantei de modificare a taxei auto.
In acelasi timp, pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc.
Actul normativ introduce o noua grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinilor, pentru autovehicule incadrate in categoria M1, respectiv a vehiculor concepute si construite pentru transportul de pasageri care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune.
Coeficientii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scadea astfel uniform cu 30% pentru masinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica, cu exceptia masinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, si de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa ramane la acelasi nivel.
Grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinii releva totodata ca nici taxa auto perceputa incepand cu acest an pentru masini Euro 5 nu va fi redusa, fiind mentinuta la nivelul actual deoarece in cazul acestora este deja mica.
Foto: inpascani.ro
Citeste si:
Borbely: Taxa auto ar putea fi discutata maine in sedinta de Guvern
Taxa auto va fi redusa cu 30%, dar nu si pentru motoarele Euro 5 si masinile cele mai poluante
Taxa auto, extinsa si la masinile intrate in tara inainte de 1 ianuarie 2007