IBM lucreza la o baterie mai avansată lithiu-aer (li-aer) care le-ar putea permite masinilor electrice sa ajunga la autonomii uriase, de pana la 800 km la o singura incarcare.
Acumulatorul IBM foloseste carbon si oxigen pentru a produce curent electric. Si mai important este ca bateria are, in teorie, o densitate a energiei de 1000 de ori mai mare fata de cele litiu-ion.
Astfel, bateriile li-aer sunt semnificativ mai mici si usoare oferind o putere mai mare.
Dar, in ciuda avantajelor enumerate, scrie Worldcarfans.com, mai raman o serie de probleme nerezolvate cu aceste baterii. Actualele baterii li-aer sunt instabile chimic, ceea ce le scurteaza durata de viata in urma procesului de incarcare.
Specialistii de la IBM lucreaza insa pentru a remedia problema iar un prototip ar putea fi gata de testare in 2013. Aplicatiile comerciale ale tehnologiei sunt asteptate abia dupa 2020.
Foto: Worldcarfans.com
Florin Tulbure
Citeste si:
Karma, hibridul de lux prietenos cu mediul inconjurator (FOTO)
Masinile electrice – viitorul in materie de transport sau doar o noua sursa de poluare?
Masinile electrice si hibrid se pot cumpara foarte avantajos prin programul "Rabla"