Colaborarea jucatorilor din industrie, vitala pentru succesul vehiculelor electrice

Colaborarea jucatorilor din industrie va fi esentiala pentru introducerea pe piata a unor alternative la vehiculele pe baza de carburanti, potrivit celui mai recent raport "Charging Forward: Electric Vehicle Survey". In timp ce producatorii auto continua sa introduca vehicule electrice pe piata, guvernele, autoritatile locale și societatile de utilitati, se afla in postura de a construi infrastructura necesara pentru a sustine aceste vehicule și a permite dezvoltarea consumului de masa.

PricewaterhouseCoopers (PwC) a intervievat peste 200 de directori executivi ce provin din numeroase industrii, inclusiv industria auto, sectorul tehnologic, sectorul utilitatilor, energetic și guvernamental. Aproximativ o treime (33.8%) dintre respondenti a considerat ca primul obstacol ce impiedica dezvoltarea pe scara larga a vehiculelor electrice este lipsa de investitii in modernizarea retelei electrice. In plus, pentru 31.1% dintre cei intervievati, lipsa de capacitate energetica din timpul orelor de varf este de asemenea ingrijoratoare.

Deși este incontestabil faptul ca este nevoie de colaborarea intre toate partile relevante precum institutiile guvernamentale, societatile de utilitati, autoritatile locale, și sectorul privat in dezvoltarea unei infrastructuri sustenabile pentru vehiculele electrice (35% dintre respondenti considerand ca povara financiara ar trebui impartita intre toti acești actori), agentiile guvernamentale vor avea rolul principal in crearea unui sistem amplu de subventii pentru ceilalti participanti. De fapt, acest sistem a fost deja pus in practica de guverne, care au oferit miliarde de dolari sub forma de imprumuturi, granturi și reduceri, prin diverse programe de stimulare.

“Finantarea dezvoltarii unei infrastructuri moderne ce poate sprijini vehiculele electrice ramane un obiect de dezacord intre participantii din industrie ”, a declarat Ionut Simion, Partener, Consultanta Fiscala, Liderul Grupului de Servicii pentru industria Auto, PwC Romania.

Companiile continua efortul de a obtine un echilibru intre investitiile pentru dezvoltarea unor tehnologii inovative și transferul costurilor catre consumator. In plus, aducerea la același nivel a costurilor unui vehicul cu motor electric comparativ cu cel al unui motor cu combustie interna ramane o provocare majora in adoptarea pe scara larga a vehiculelor electrice.

Aproape jumatate dintre respondenti (46%), au indicat reducerea de costuri pe termen lung drept principalul motiv pentru care consumatorii ar fi dispuși sa plateasca un pret mai mare pentru un vehicul electric.

Foto: Petru Leonte

Citeste si:

Test drive Green Report: Fluence, primul sedan 100% electric disponibil in Romania

Test drive Green-report.ro. Mitsubishi i-MiEV, buburuza electrica de oras (FOTO)

3.700 euro, in loc de 5.300 euro, pentru cumparatorii de masini electrice prin programul ”Rabla”

Dezvoltarea infrastructurii masinilor electrice, in mana autoritatilor locale

spot_img

Ultimele știri