Test drive Green Report: Fluence, primul sedan 100% electric disponibil in Romania

Renault Fluence Z.E. (Zero Emissions) este unul dintre cele 4 autovehicule din gama electrica a Renault, ce vor fi disponibile si in Romania incepand cu anul viitor. 

Pentru a vedea cum se comporta o masina 100% electrica, Green Report a testat modelul Fluence pe strazile din Capitala, in cadrul unui roadshow organizat de Renault in perioada 18-22 aprilie.

Primul soc cand conduci modelul Fluence de la Renault este absenta zgomotului. Masina pare ca porneste singura, ca impinsa la vale. Singurul sunet in interior este un suierat aproape imperceptibil, ce ramane la un nivel constant chiar si cand masina accelereaza. 

Fluence accelereaza foarte usor, ajungand de la 0 la 100 km/h in 7 secunde. Soferul obisnuit cu turatiile motorului percepe viteza doar cand este proiectat in scaun, pentru ca motorul electric atinge imediat un cuplu maxim de 226 Nm.

Motorul are o putere de 70 kW (95 cp). Accelerarile si reprizele la turatii joase sunt energice. Absenta schimbarii vitezelor si silentiozitatea motorului schimba perspectiva condusului. Totusi, Fluence nu este pentru amatorii de senzatii tari. Viteza maxima este limitata electronic la 135 km/h. 

Din exterior, masina este perfect silentioasa. Vazand-o cum aluneca pe sosea, am facut un exercitiu de imaginatie, cu un Bucuresti in care circula doar masini electrice. Imaginea unui oras lipsit de vacarmul motoarelor si in care oamenii se aud fara sa ridice tonul este greu de imaginat, insa Fluence demonstreaza ca acest lucru este posibil. 

Sistemul de inchidere centralizata s-a declansat imediat dupa pornire. Fluence s-a descurcat foarte bine in curbe stranse dand senzatia de stabilitate si fiind usor de controlat. Suspensiile au trecut cu bine testul gropilor bucurestene, fara a zdruncina prea mult pasagerii.

Interior spatios si elegant

Spatiul interior al Renault Fluence Z.E. este demn de o berlina clasata in segmentul superior, beneficiind de un design prietenos si in acelasi timp elegant, cu finisaje de calitate si tapiteria realizata dintr-o combinatie de material textil si piele ecologica. 

Spatiul este generos si ofera acelasi grad de confort ca si versiunea cu motor termic. De asemenea, habitaclul reuneste elementele prezentate pentru versiunea cu motor termic. 

Tabloul de bord a fost refacut insa pentru a incorpora instrumente de control si de masurare a modurilor de propulsie electrica. De exemplu, turometrul obisnuit al vehiculelor termice este inlocuit, in acest caz, cu un contor care inventariaza informatiile referitoare la autonomie si la incarcare. In acest fel, soferul stie in permanenta cati kilometri mai poate parcurge. 

Renault Fluence Z.E. este un vehicul ecologic, dotat cu tehnologii de varf care se adreseaza atat clientilor persoane fizice, cat si clientilor de flote, aflati in cautarea unui vehicul spatios si cu confort sporit.

Cu o lungime de 4,75 m, versiunea electrica a modelului Fluence este mai lunga cu 13 cm decat versiunea echivalenta cu motor termic. Partea posterioara a masinii a fost reproiectata integral pentru a permite incorporarea bateriilor in spatele banchetei, pastrand in acelasi timp un volum al portbagajului de 300 dm3. 

Renault Fluence Z.E. este un vehicul foarte bine echipat care dispune de toate tehnologiile utile, precum sistemul inteligent de navigatie integrat, telefonie Bluetooth, aer conditionat automat bi-zona, aprindere automata a farurilor si declansare automata a stergatoarelor. 

Motorizare si autonomie

Renault Fluence Z.E. are o autonomie de 185 de km. Gestionarea acestei autonomii este miza majora a vehiculului electric. Tabloul de bord contine o interfata om-masina, dezvoltata in scopul informarii soferului asupra gradului de incarcare a vehiculului si asupra autonomiei ramase. De asemenea, sunt propuse noi capacitati, precum un sistem de pre-incalzire si pre-ventilare pe durata incarcarii, pentru a nu solicita prea mult autonomia in timpul utilizarii vehiculului. 

Motorul este alimentat de o baterie litiu-ion cu o capacitate energetica de 22kWh, avand doua modalitati diferite de reincarcare: 

Incarcare standard: este modalitatea de incarcare cea mai uzuala si cea mai practica pentru utilizatori. Prin simpla conectare a masinii la o priza, la domiciliu sau la o borna de incarcare publica (intr-o parcare, de exemplu), se asigura o unei incarcare completa intr-un interval cuprins intre 6 si 8 ore, in functie de puterea disponibila. 

Pentru incarcarea la domiciliu exista 2 posibilitati: conectarea la un Wall-Box (borna casnica de incarcare montata pe perete) sau la o priza casnica conventionala cu ajutorul unui cablu EVSE, oferit ca si accesoriu.

Renault recomanda instalarea unei Wall-Box, care prezinta numeroase avantaje, precum ergonomia, viteza, optimizarea costului de incarcare si asigurarea unei instalari conform normelor de securitate. 

Sistemul Quickdrop: in anumite tari vor fi instalate borne automate de schimb de baterii. Clientul va putea sa isi inlocuiasca bateria descarcata cu o alta baterie incarcata in doar 3 minute. In prezent, instalarea unor astfel de borne este prevazuta in Israel si in Danemarca, in parteneriat cu Better Place. 

Fluence ZE va fi fabricat in uzina Renault din Bursa, Turcia, pe aceleasi linii de productie ca si versiunea termica a Fluence. Masina va fi produsa in culorile bleu, gri si alb.

Renault Fluence Z.E. va fi disponibila pentru rezervari incepand cu data de 30 septembrie si va fi comercializata incepand cu toamna anului 2011 in Europa, la un pret cuprins intre 21 300€ si 26 000 €, in functie de stimulentele fiscale si de nivelul TVA-ului in vigoare.

Raluca Petrescu

Cititi si:

Test drive Green-report.ro. Mitsubishi i-MiEV, buburuza electrica de oras (FOTO)

3.700 euro, in loc de 5.300 euro, pentru cumparatorii de masini electrice prin programul ”Rabla”

Dezvoltarea infrastructurii masinilor electrice, in mana autoritatilor locale

spot_img

Ultimele știri