McGlade: Biomasa pentru electricitate si caldura

Cea mai eficienta cale pentru a utiliza biomasa in Europa este folosirea ei pentru producerea de electricitate si caldura in locul biocombustibililor pentru transport, spune Jacqueline McGlade, presedintele Agentiei Europene pentru Mediu (EEA), transmite corespondentul Green Report de la Bruxelles.

Trebuie de asemenea sa fie luate in considerare cresterile cererilor de hrana pe intreg mapamondul, dar si a suprafetelor care trebuie cultivate. Se estimeaza ca populatia Terrei va ajunge de la 6,5 miliarde la 8,2 miliarde in 2030, iar oamenii vor avea si venituri medii mai mari, deci o predispozitie catre a consuma mai mult.

"Atat biocombustibilul cat si producerea hranei din agricultura vor necesita o crestere a terenurilor cultivabile cu 10% pe tot globul pana in 2030″, spune McGlade. Ea considera ca extinderea productiei de bioenergie trebuie analizata cu mare atentie si sa se ia in considerare respectul pentru serviciile ecosistemelor, sa previna pierderea padurilor virgine si savanelor, sa opreasca pierderea biodiversitatii si sa lupte impotriva schimbarilor climatice.

„Doar criteriile de durabilitate nu vor rezolva nicio problema. Europa trebuie sa isi genereze ce mai mare parte a bioenergiei cu mijloace interne, dar si sa mentina un echilibru intre productia de hrana, combustibil si fibre, dar mai ales sa nu compromita ecosistemele", completeaza McGlade

Dimas tine isonul

Comisarul pentru mediu Stavros Dimas a reiterat intentia Uniunii Europene de a ajunge la 20% energii alternative in consumul cetatenilor europeni. Comisarul a identificat mai multe obstacole care „speram sa fie surmontate in urma intalnirii ministrilor europeni ai mediului de joi (5 iunie, 2008, n.n.) unde se va discuta planul de actiune european".

Dimas a subliniat doua obstacole importante: reducerea emisiilor de carbon ale automobilelor si criteriile de selectie ale biocarburantilor, acuzati de a fi responsabili de cresterea pretului produselor agricole in toata lumea.

Un dezacord mare opune inca Franta si Germania in problema modalitatilor de a reduce CO2 emis de automobile, dar "se pare ca suntem pe calea cea buna in a reconcilia doua pozitii relativ extreme", spune Dimas. Comisarul nu a oferit mai multe detalii.

In ceea ce priveste biocarburantii, care trebuie sa acopere in curand 10% din consumul tuturor mijloacelor de transport europene, Dimas crede ca "vom avea o paleta de criterii stricte care ne va permite sa atingem obiectivul. Lista de criterii o vom termina inainte de vacanta de vara", a adaugat Dimas.

"In acelasi timp, trebuie sa fim atenti la aspectele sociale si de mediu, dar si asupra impactului negativ generat de utilizarea recolelor dedicate productiei de biocombustibili", a incheiat Dimas.

spot_img

Ultimele știri