Reteaua Nationala de Trasee Cicloturistice Marcate din Romania, in dezbatere interministeriala

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDTR) a lansat luni, in dezbatere interministeriala, un proiect de de Hotarare de Guvern care instiuie realizarea unei Retele Nationale de Trasee Cicloturistice Marcate din Romania (RNTCMR), proiectarea, constructia si intretinerea ei urmand sa fie finantata din fonduri publice sau private.

“Crearea unei Retele Nationale de Trasee Cicloturistice Marcate va duce la cresterea circulatiei turistice la nivel national, regional si local”, se arata in nota de fundamentare.

Potrivit MDRT, reteaua va fi formata din totalitatea cailor terestre de comunicatie din Romania marcate specific si omologate pentru circulatia cu bicicleta in scop turistic.

Ciclotraseele vor fi clasificate dupa criteriul extensiei geografice in trei ranguri – nationale, regionale si locale. Dupa criteriul tipului de cale de comunicatie utilizata vor fi clasificate in doua tipuri – de sosea si de munte, iar dupa nivelul de dificultate, in patru grade – lejer, mediu, dificil si expert.

Potrivit sursei citate, ciclotraseele de munte de rang national si regional trebuie sa fie tehnic accesibile si bicicletelor de munte incarcate cu bagaje, pe timp umed. Forma ciclotraseelor poate fi de doua stiluri – liniar sau circuit. Ciclotraseele nationale sunt de tip liniar, iar cele regionale si locale de tip circuit. Fiecarui ciclotraseu i se va atribui conventional un sens. Marcarea si parcurgerea se vor realiza insa pentru ambele sensuri de mers, cu exceptia unor ciclotrasee de munte locale de grad “expert” care pot fi cu sens unic ca mod de marcare si ca admisibilitate la parcurgere.

Proiectarea, marcarea, monitorizarea si intretinerea ciclotraseelor se finanteaza din bugetele locale ale judetelor, precum si din alte fonduri publice sau private, interne sau externe, mentioneaza proiectul de act normativ.

Traseele se vor desfasura pe piste de biciclete, drumuri verzi si alte cai de comunicatie specifice bicicletelor, dar si, in mod tranzitoriu, pe o durata de trei ani de la intrarea in vigoare a hotararii, si pe sectiuni de drumuri publice cu trafic motorizat redus, pana la amenajarea pe relatia respectiva de piste de biciclete, drumuri verzi sau alte cai de comunicatie specifice.

Pentru implementarea proiectului se vor organiza comisii judetene de ciclotrasee pe langa consiliile judetene. Comisiile vor fi structuri fara personalitate juridica, formate din reprezentanti ai autoritatilor, institutiilor, organizatiilor si operatorilor economici interesati. Realizarea traseelor sau modificarea lor va fi avizata de catre comisiile judetene si aprobata de catre autoritatea publica centrala in domeniul turismului.

“Crearea retelei nationale va permite Romaniei sa negocieze de pe pozitii solide reconfigurarea in zona Europei de Sud-Est a structurii retelei europene EuroVelo si a diverselor trasee cicloturistice internationale”, se precizeaza in proiectul de Hotarare de Guvern.

Executarea lucrarilor de marcare si intretinere a marcajelor cicloturistice fara autorizatie, neorganizarea comisiilor judetene sau neefectuarea lucrarilor necesare de monitorizare, amenajare si intretinere a ciclotraseelor vor fi considerate contraventii si vor fi sanctionate cu amenzi de la 4.000 lei la 20.000 lei.

Foto: planningoradea.blogspot.com

Cosmin Zaharia

Citeste:

1.200 de biciclisti, in mars pe strazile Bucurestiului

Bicicletele StudentObike, din nou in campusurile universitare

Peste 3.500 de biciclisti, la Bike Fest 2012

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri