Air France a efectuat, pe 6 aprilie, primul zbor transatlantic verde, adica optimizat pe intregul parcurs astfel incat sa fie redusa poluarea fonica si sa scada nivelul emisiilor de carbon. Masura a dus la economisirea a intre 6 si 9 tone de dioxid de carbon.
Zborul a avut loc cu o aeronava Boeing 747-400ER, iar pe parcursul celor 9 ore si 30 de minute, echipajul a demarat proceduri specifice pentru imbunatatirea eficientei energetice a aparatului.
Economia de combustibil a fost de 2-3 tone si a fost posibila datorita unor masuri precum reducerea timpilor pentru rularea pe pista in timpul pregatirii pentru decolare, ascensiunea liniara la decolare, optimizarea altitudinii si a vitezei si aterizarea liniara.
In timpul decolarii si aterizarii, procedurile implicate au avut de asemenea un rol important in reducerea poluarii fonice cu pâna la 7dB. In momentul in care aceste optimizari vor fi aplicate tuturor zborurilor transatlantice ale companiei Air France, se estimeaza reduceri de emisii de carbon de pâna la 135.000 tone anual, economia de combustibil insumând in total 43.000 tone.
Acest prim „zbor verde” transatlantic, optimizat pe intreg parcursul sau, este parte a programului international AIRE (Initiativa de Interoperabilitate Atlantica pentru Reducerea Emisiilor), un proiect comun al Comisiei Europene si Administratiei Federale a Aviatiei din SUA (FAA), coordonata pe plan european de catre organizatia SESAR.
In cadrul acestei initiative comune, companiile aeriene, furnizorii de servicii de gestiune a traficului, producatorii de aeronave si institutiile aeroportuare sunt incurajate in vederea utilizarii inovatiilor tehnologice din aviatie pentru optimizarea operatiunilor de zbor. Astfel, zborurile vor beneficia de implementarea unor solutii tehnice avansate pentru reducerea nivelului de emisii de carbon in atmosfera.