Romanii cauta alimente ecologice

Romanii cunosc regulile alimentatiei sanatoase si ar dori sa consume produse naturale, releva ultimul studiu intocmit de Unilever Food Solutions (UFS).

Studiul arata ca persoanele care iau masa in oras stiu ce trebuie sa contina o hrana sanatoasa si ar dori mai multa varietate in meniurile restaurantelor.

In opinia respondentilor, o masa sanatoasa cuprinde ingrediente pregatite pe gratar sau la abur (94 la suta), contine multe legume (82 la suta) si are un continut scazut de grasimi (85 la suta).

"Nutritie seducatoare"

Pentru a acoperi cererilor romanilor, UFS lanseaza principiile unei “Nutritii seducatoare” (“Seductive Nutrition”), adresate bucatarilor si proprietarilor de restaurant, pentru ca acestia sa ofere clientilor o mancare mai sanatoasa. Cu ajutorul unor mici schimbari aplicate preparatelor sanatoase, acestea pot deveni mai atractive pentru consumatori.

Schimbarea aspectului acestor preparate este necesara intrucat, conform studiilor UFS, oferta actuala de mancare sanatoasa a restaurantelor este perceputa ca neapetisanta, scumpa si nesatioasa. Din acest motiv, peste jumatate dintre romani recunosc faptul ca au un comportament alimentar nesanatos atunci cand iau masa in oras. 87% dintre respondenti afirma insa ca si-ar dori sa aiba la dispozitie mai multe optiuni sanatoase in meniuri si ca nu le aleg pe cele deja existente pentru ca acestea sunt scumpe (78 la suta) sau nu par gustoase (63 la suta).

Unilever Food Solutions propune mici schimbari care nu modifica radical preparatele, ci fac mancarea sanatoasa mai atractiva si mai accesibila pentru consumatori. Pe termen lung, aceste mici schimbari pot avea un impact considerabil asupra starii de sanatate a celor ce iau masa in oras. De exemplu, daca jumatate din populatia Bucurestiului ar consuma timp de un an cartofi copti in loc de cartofi prajiti, cantitatea de grasime care ar fi evitata depaseste 1,5 tone.

Avertisment OMS: creste obezitatea

“In ultimele studii, ne-am concentrat asupra perceptiei pe care oamenii o au cand vine vorba de mancarea sanatoasa. Rezultatele arata ca oamenii nu sunt atrasi de optiunile sanatoase existente in meniuri. O alta informatie alarmanta o reprezinta statistica Organizatiei Mondiale a Sanatatii, privind rata ascendenta a obezitatii. Pentru ca previziunile nu sunt optimiste, este responsabilitatea noastra, ca parte a industriei de food service, sa aducem in discutie problema si sa oferim solutii aferente”, explica Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader Unilever Food Solutions Romania.

La nivel global, 66 la suta dintre cei care iau frecvent masa in oras si-ar dori versiuni ceva mai sanatoase ale felului de mancare preferat. In Romania, 58 la suta dintre persoanele chestionate au declarat ca sunt dispuse sa inlocuiasca o parte a meniului cu un fel mai sanatos. In opinia celor chestionati, restaurantele ar trebui sa foloseasca ingrediente proaspete, sa pregateasca alimentele pe gratar si sa ofere mancare cu continut scazut de grasimi.

In Romania, studiul “Perceptions and Practices related to Healthy Eating” a fost realizat in martie 2012 de IMAS Marketing si Sondaje pentru Unilever Food Solutions. Esantionul a fost alcatuit din 300 de respondenti cu varste intre 18 si 64 de ani, din Bucuresti, care iau masa in oras cel putin o data pe saptamana. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit peste medie (peste 1500 lei / luna) si educație medie si superioara.

La nivel international, “Seductive Nutrition” este cel de-al treilea raport Raport Global privind meniurile realizat de Unilever Food Solutions. Cercetarea a fost realizata pe baza unui chestionar aplicat unui numar de 5000 de oameni din 10 tari (SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia, Turcia, Polonia, Africa de Sud si Indonezia), care mananca in oras cel putin o data pe saptamana.

Unilever Food Solutions (UFS) este divizia specializata de solutii gastronomice a companiei Unilever, care ofera ingrediente si servicii profesionale. Ingredientele pot salva timp pretios in bucatarie, fara a compromite gustul si calitatea preparatelor. Portofoliul UFS din Romania cuprinde cateva branduri foarte cunoscute, precum Knorr, Lipton si Hellmann’s.

Potrivit "Planului pentru un stil de viata durabil" lansat acum un an, Unilever a aplicat o serie de masuri, in toate tarile in care activeaza. In Romania, Unilever a eliminat toti acizii grasi trans din margarine, sosuri si inghetate. De asemenea, pe parcursul anului 2011, Unilever a redus cu zece procente nivelul de sare din noile sortimente de supa si condimente comercializate in magazine.

Unilever Food Solutions este prezenta in industria gastronomica din anul 1880. La nivel global, compania are 4700 de angajati.

Mihai Diac

Foto: www.foodbrokers.org

Comentariile tale pot fi postate aici

Citeste si:

Unilever Romania reduce consumul de energie cu 23%

Mancarea sanatoasa este prea scumpa

Romanii ignora alimentele bio

Mancare proasta pentru romani
 

spot_img

Ultimele știri