Romanii ignora alimentele bio

Produsele bio reprezinta doar “o mica parte” din articolele solicitate de cumparatorii romani, a declarat astazi Florin Capatana, director de calitate si corporate affaires in cadrul Carrefour Romania.

Cu prilejul conferintei Green Biz Forum de la Bucuresti, Florin Capatana a explicat ca in Occident exista “o frenezie a acestor produse, atat in fabricare cat si in magazine”, iar in unitatile din reteaua Carrefour, inclusiv cele din Romania, se practica “o foarte buna comunicare” referitoare la calitatile alimentelor bio.

Hrana sanatoasa, "produs de nisa"

Cu toate acestea, in Romania produsele bio sunt deocamdata putin solicitate de consumatori. “Ele sunt niste produse de nisa, sunt doar cateva grupuri – tinta care stiu ce inseamna aceste produse bio sau eco – depinde cum doriti sa le numiti”, a explicat directorul Capatana.

In cadrul conferintei Green Biz Forum, Carrefour a prezentat si cateva mostre de alimente bio, fabricate in Franta si disponibile in hypermarket-urile din Romania. Florin Capatana a subliniat insa ca in reteaua Carrefour sunt comercializate si alimente bio de origine romaneasca. Pe de alta parte insa, Florin Capatana a evitat sa faca public volumul vanzarilor de produse bio in reteaua Carrefour.

Intrebat despre conditiile cerute unui producator roman de articole bio pentru a deveni furnizor Carrefour, directorul Capatana a precizat ca o prima cerinta este capacitatea de a asigura o productie constanta, necesara aprovizionarii ritmice a magazinelor.

Printre produsele bio etichetate in mod corespunzator si disponibile in magazinele din Romania se numara otetul, uleiul de rapita, “laptele” din soia, pulpa de tomate, sosul de soia, dulceata de zmeura, mustarul si pastele fainoase. De asemenea, exista la vanzare vin bio si bere ecologica.

Potrivit unor analize de piata, printre motivele care ii determina pe romani sa evite alimentele bio se numara pretul ridicat al acestora, precum si gustul care, in unele cazuri, este diferit de cel al alimentelor clasice pe care le substituie.

Aceste concluzii sunt sustinute, de exemplu, de un studiu realizat in martie 2012, in Municipiul Bucuresti, de IMAS Marketing si Sondaje pentru Unilever Food Solutions.

“Studiul a aratat ca oamenii sunt deschisi spre a manca mai sanatos: multi dintre cei care iau frecvent masa in oras cauta optiunile sanatoase din meniuri. Se pare insa ca suma pe care ei ar fi dispusi sa o plateasca nu este considerata suficienta pentru a acoperi costurile unei diete sanatoase. In plus, mancarea sanatoasa nici nu pare atragatoare pentru consumatori”, explica Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader la Unilever Food Solutions Romania.

Comentariile tale pot fi postate aici

Mihai Diac

Citeste si:

Mancarea sanatoasa este prea scumpa
 

spot_img

Ultimele știri