Bilanț la un an după implementarea planului de mobilitate din Bruxelles: Cu un sfert mai puține mașini, cu o treime mai mulți bicicliști

Un sfert mai puțin trafic motorizat, respectiv mai puține mașini, și peste o treime mai mulți bicicliști în Pentagon: aceasta este bilanțul impresionant după un an de la implementarea programului Good Move în orașul Bruxelles. Viceprimarul responsabil cu Mobilitatea, Bart Dhondt, este entuziast: „Felul în care percepem orașul se schimbă rapid.”

Fix acum un an, consiliul municipal Bruxelles a lansat propria versiune a planului regional de mobilitate Good Move în străzile din Pentagon, scrie publicația bruzz.be, care a făcut o analiză a rezultatelor.

La fel ca celelalte 49 de variante (majoritatea încă planificate) în alte zone ale regiunii, planul de circulație din centrul orașului ar trebui să reducă traficul de tranzit, să îmbunătățească calitatea vieții și siguranța, și să încurajeze locuitorii din Bruxelles (și vizitatorii) să treacă la utilizarea bicicletelor sau transportului public.

În orice caz, după un an, impactul poate fi resimțit pe străzile Bruxelles-ului și este vizibil și în cifrele obținute prin numărători.

Consiliul municipal a angajat o agenție externă, care a organizat trei numărători: în octombrie 2021, înainte de lansarea Good Move, în noiembrie 2022 și în cele din urmă în iunie a acestui an. Astfel de numărători s-au desfășurat mereu într-o singură zi.

Mașinile, alte vehicule motorizate și bicicletele au fost numărate la cele mai multe intrări și ieșiri din Pentagon (centrul orașului) și la aproximativ patruzeci de intersecții și secțiuni în centrul orașului.

Mai puține vehicule, mai mulți bicicliști

În ceea ce privește traficul motorizat, numărătorile din luna iunie au arătat cu 25% mai puține vehicule decât în 2021. În cifre absolute: de la 111.068 de mașini la 83.008.

Scăderea este în special semnificativă la intersecțiile și secțiunile din Pentagon (-27% în comparație cu 2021, în timp ce pe drumurile de acces și arterele rutiere -20%).

Începând cu luna noiembrie 2022, când planul de circulație a fost implementat timp de trei luni, scăderea numărului de vehicule a fost evidentă: -6% pe drumurile de acces și ieșire, -11% la diversele secțiuni și intersecții din Pentagon.

Pe de altă parte, există o creștere considerabilă a numărului de bicicliști: nu mai puțin de 36% începând cu 2021, și de asemenea, 16% începând cu noiembrie 2022. Această creștere este distribuită aproximativ în mod egal în ambele zone (drumuri de intrare și ieșire, pe de o parte, și intersecții și secțiuni, pe de altă parte).

Cu toate acestea, cifrele absolute sunt (logic) mai ridicate în interiorul Pentagonului: de la 21.155 în 2021 la 24.728 în 2022 și la 28.685 în acest an.

Pe drumurile de intrare și ieșire, cifrele pentru aceleași perioade sunt, respectiv, 4.615, 5.462 și, respectiv, 6.317.

Rezultatele depășesc așteptările noastre. În luna iunie s-au numărat cu o treime mai puține mașini în Pentagon decât pentru Good Move. Este enorm. Scopul nostru era de a avea străzi mai plăcute, mai atractive și mai sigure. Reușim în atingerea scopului nostru, schimbarea modalității de transport evoluează rapid”, a spus viceprimarul Bruxelles-ului pentru publicația Bruzz.

Citește și: Flota pentru transportul public a crescut în București, dar benzile de trafic au rămas aceleași, pentru că sunt un cost prea mare pentru autorități

spot_img

Ultimele știri