Flota pentru transportul public a crescut în București, dar benzile de trafic au rămas aceleași, pentru că sunt un cost prea mare pentru autorități

Orașele devin din ce în ce mai aglomerate , o tendința globală care se simte la nivel teritorial și în România, iar problema mobilității urbane este o temă de discuție constantă la nivelul autorităților publice. Avem un decalaj de minim 15 ani pentru ceea ce înseamnă organizare urbană, în mare parte pentru că nu am reușit să facilităm transportul public. Despre situația reală din București și problemele din administrația publică, Raluca Fișer a stat de vorbă cu  Bogdan Suditu, Președinte al Comisiei Tehnice de Urbanism din Primăria Municipiului București, la Green Report Podcast.

Realitatea este că în București nu există un centru de planificare, care să centralizeze date prin care să se fundamenteze politici și decizii de planificare urbană. Cu instrumentele legale actuale nu se pot face modificările necesare, pentru că planurile de mobilitate urbană trebuie actualizate permanent, iar pentru acest lucru este nevoie de date relevante și actualizate. Formule magice nu există, dar cu un transport public predictibil și cu o linie dedicată, se rezolvă multe probleme. Dacă transportul public ar avea o bandă dedicată interconectată la nivelul întregului oraș, ar contribui considerabil la fluidizarea traficului, pentru că ar însemna să ajungi mai repede cu autobuzul decât cu mașina. La nivel de administrație, deși a crescut flota de mijloace de transport public, culoarele individuale în trafic au rămas aceleași, pentru că transportul public este cel mai mare cost pentru autorități.

Pe de altă parte, în București o bandă în plus nu înseamnă o circulație mai fluentă, pentru că nu avem consecvență în același număr de benzi. Din păcate, traficul funcționează ca o pâlnie, din patru benzi traficul se declină în două sau într-una singură și ajungem la aceeași aglomerație. Ca alternativă, în ultimii 10 ani, tinerii au ales să își cumpere locuințe acolo unde s-a contruit mai ieftin, dincolo de granițele Bucureștiului, dar aceste zone pot deveni în 20 ani ghetourile Bucureștiului, pentru că nu există resurse financiare la nivel administrativ de a crea parcuri, de a facilita transportul și de a gestiona corect spațiile publice.

Te invităm să urmărești cel mai recent episod Green Report Podcast, disponibil pe pagina Green Report de YouTube  https://www.youtube.com/GreenReportNews si pe pagina dedicată din site, https://green-report.ro/podcast/ .

spot_img

Ultimele știri