Green letters

Junk la ora de dirigentie

Credeti ca ar fi greu pentru copii sa gaseasca metode de a iesi din curtea scolii pentru a-si procura chipsuri sau altele de genul asta de la primul magazin care „are voie” sa le vanda? Orice lucru interzis devine mult mai interesant. Alternativa la varianta dura de a interzice comercializarea junk-food-ului in scoli ar fi educarea elevilor in aceasta directie, la orele de dirigentie, de exemplu. Copiii sunt foarte receptivi in ceea ce priveste ecologia, natura si sanatatea daca sunt abordati cum trebuie si le este trezit entuziasmul. Deci raspunsul meu este: sa nu interzicem, ci sa reorientam. (Ramona Miron)

E-uri de 10 lei pe zi

Sunt de acord cu interzicerea junkfood-ului in scoli, cu conditia sa fie publicata o lista care sa cuprinda alimentele interzise. Problema este ca elevii consuma ce le oferim noi in chioscuri. Si parintii au parte din vina pentru ca nu le fac pachetele copiilor si nu le dau fructe. Se multumesc sa le dea 10 lei si stiu ca au rezolvat-o cu ei. Pe langa sare, zahar si grasimi, junk-food-ul contine si multe E-uri foarte nocive. Copilul trebuie indrumat si, din pacate, nu toti stiu ce e cel mai bun pentru el. Tot e bine ca ne-am trezit acum, la 18 ani de la revolutie. (Asanache)

Comerciantii profitori

Trebuie publicata o lista care sa cuprinda alimentele interzise. Chiar daca suntem intr-o tara democrata, copiii nu sunt in masura sa faca alegerile cele mai bune pentru sanatatea lor, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Din aceasta cauza, respectivii comerciant i profita cat de mult posibil. (Lupu Alexandru)

Furnizorii responsabili

Traim intr-o tara democrata, fiecare face propriile alegeri. Este foarte important ca toti consumatorii sa fie anuntati de toate pericolele la care se expun, dar nimeni nu poate interzice aprovizionarea magazinelor de pe langa scoli cu acest tip de mancare. O alta solutie ar fi convingerea furnizorilor sa livreze mai multe fructe si mancare mai sanatoasa. (Gabriela Ciobotaru)

Dependenti de fast-food

Elevii si studentii nu pot accepta ideea de a renunta la fast-food-urile autohtone din cauza lipsei de timp pe care o invoca de cele mai multe ori, dar trebuie educati in spiritul dezvoltarii durabile. (Stanca Grigore)

Calorii printate pe ambalaje

Actiunea de a scoate junk-food-ul complet din scoli, care are la baza o buna intentie din partea unor oameni care se ingrijoreaza mai mult sau mai putin de situatia copiilor obezi, ingradeste dreptul unui om de a se bucura de libertatea lui intr-un stat presupus democratic. As considera ca fiind o idee in rezolvarea acestei probleme scrierea pe pachetul fiecarui produs numarul de calorii! Unii ar putea sa ma cotrazica in sensul ca „sunt mici! nu au de unde sa stie ei de calorii!”, insa suntem in secolul XXI, suntem cu mult avansati fata de generatia precedenta! Societatea evo lueaza si, cu siguranta, un elev de clasa a 5-a stie macar ca notiune fenomenul referitor la junk-food. O campanie pri vind aceasta situatie sau o buna instruire de acasa ar putea evita acest fenomen! (Andrei)

La intrebarea Sunteti de acord cu interzicerea junk food-ului in scoli?, variantele propuse drept raspuns au fost:
– da, junk food-ul trebuie interzis complet
– da, cu conditia sa fie publicata o lista care sa cuprinda alimentele
interzise
– nu, piata este libera
– nu ma intereseaza

60%dintre participantii la sondaj sustin ca junk food-ul trebuie interzis complet, 22%sunt de aceeasi parere, doar cu conditia sa fie publicata o lista care sa cuprinda alimentele interzise, 13%considera ca piata este libera, deci junk-food-ul nu poate fi interzis, iar 4%nu sunt interesati de acest subiect.

Ecologie pe tocuri

Orice tine de ecologie din partea marilor poluatori miroase a spalare de imagine. Pai, pestele de la cap se impute. Acolo trebuie lucrat daca vrei sa te dai iubitor de natura. Din maruntaiele fabricilor si ale tehnologiilor lor depasite, nu de pe o coama de deal unde urci pe tocuri sa plantezi un copacel si chemi si trei elicoptere cu camere de filmat, sa se vada cat de sensibil esti la viitorul Pamantului. (Ludmila Panciu)

Goana dupa profit

Legea de functionare a companiilor este lacomia, concretizata in preocuparea de a creste mereu profitul, de cele mai multe ori cu orice pret. Este adevarat ca exista companii care sunt sincer preocupate de problemele de mediu, dar acestea constituie doar exceptii, in timp ce majoritatea companiilor profita fara nicio jena de „scaparile” calculate ale legilor romanesti, care nu reflecta o reala preocupare pentru protectia mediului. Aceste firme vor doar sa dilueze adversitatea noastra fata de astfel de firme, preocupate doar de cresterea profitului obtinut din activitati ce polueaza mediul, adversitate ce ar putea sa le diminueze cifra de afaceri si, deci, singurul lucru important pentru ele, profitul. (Constantin Ion)

Galusca n-o inghite nimeni

Eu cred ca oamenii nu sunt tampiti. Poti sa-i pacalesti o luna, doua, dar se prind daca incerci sa-i duci de nas cu campanii de imagine. Adica, daca eu citesc in ziar ca nu stiu ce companie curata gunoaiele de pe o albie de rau sau planteaza copaci, eu chiar ii urmaresc sa vad ce fac in continuare, pentru ca din start mi se pare un mare bullshit si nu-mi trebuie mult sa mi se confirme. Pe cine cred ei ca pacalesc? Nu mai e ca acum 20 de ani, cand nu stiam pe ce lume suntem. Atata ne-am ars, ca macar atat am invatat si noi sa nu mai inghitim tot ce ni se pune in fata. (Lucida Hotzoiu)

Scopul scuza mijloacele

Este doar un exercitiu de PR, din pacate, cand vine vorba de anumite companii. CSR-ul este acum un trend, care probabil ca va fi inlocuit in viitor cu un altul. Companiile care inteleg cu adevarat ce inseamna grija fata de mediu si res ponsabilitatea sociala, in general, sunt acelea care investesc serios in noi tehnologii, isi educa angajatii si clientii sau furnizorii si nu au grija neaparat sa apara la stiri sau in emisiuni TV cu proiectele lor „ma rete”. Pana la urma, ecologia trebuie sa in semne profit, deci nicio companie nu face programe costisitoare fara un scop financiar. (Liliana Trandafir)

„Green Report” intreaba, cititorii raspund: Ce caracterizeaza Campaniile de mediu de anul acesta ale companiilor romanesti? 41% dintre cititori considera ca anul acesta campaniile de mediu ale companiilor au adus o crestere a responsabilitatii si grijii fata de mediu, 32% cred ca CSR-ul este doar un exercit iu de PR, greenwashing, 19% nu au auzit de astfel de campanii, iar 6% dintre ei nu au nicio opinie in acest sens.

Pentru ca ne pasa de parerile cititorilor nostri, „Green Report” pune la bataie doua pagini de dezbateri. Cei interesati sa-si prezinte sugestiile gasesc temele de discutie propuse de echipa noastra pe www.green-report.ro Ne puteti scrie pe adresa: Bucuresti, Vasile Lascar nr. 8, ap. 20 sau pe mail, pe adresa

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri