Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Comisia Europeana a decis sanctiuni graduale pentru emisia de noxe

Comisia Europeana a decis sa aplice, din 2012, sanctiuni graduale pentru constructorii de automobile care nu vor respecta limitele impuse pentru emisiile de noxe. Amenzile vor fi de 20 de euro pe gram in 2012, ajungand pana la 95 de euro pe gram trei ani mai tarziu.

Reglementarea avantajeaza producatorii de masini mici din Italia, Franta si Romania. Ea reprezinta insa o lovitura pentru producatorii auto din Germania si Suedia, informeaza Realitatea Tv.

Conform deciziei luate astazi de Comisie, limita maxima de emisii de dioxid de carbon pentru masini va fi de 130 de grame pe kilometru, din 2012. O masina de clasa medie emite in prezent 143 de grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru parcurs. Pentru a fi aplicata, legea trebuie sa fie aprobata de statele comunitare.

Discutii aprinse pe tema deciziei

La o intalnire de marti noapte a oficialilor europeni, sustinatorii industriei auto de lux din Germania au cerut ca producatorii care nu reusesc sa-si reduca emisiile sa beneficieze de o extindere a perioadei de gratie.
Vicepresedintele pentru Intreprinderi Guenter Verheugen, un aparator declarat al industriei germane, a pledat chiar pentru reducerea amenzilor pentru companiile care nu limiteaza emisiile la 130 grame pe kilometru, informeaza WBCSD.

Comisarul de Mediu Stavros Dimas a pledat in schimb pentru cresterea graduala a amenzilor incepand cu 2012 ca un catalizator pentru a-i obliga pe producatori sa investeasca in tehnologii curate si sa produca masini mai usoare in conformitate cu standardele UE.

Guenter Verheugen si Stavros Dimas se confrunta pe aceasta problema inca din ianuarie cand Comisia Europeana a stablit reducerea la 120 grame emisii pe kilometru pana in 2012, cu 10 grame aditionale provenite din folosirea biocombustibililor si a masurilor de eficienta a combustibililor.

Jose Manuel Barosso, presedintele Comisiei Europene, a incercat marti sa-i impace pe cei doi, dar diferentele au continuat sa persiste. In aceeasi noapte, oficialii Comisiei au amanat cu inca trei ani intrarea in vigoarea a amenzilor, dar nu s-a ajuns la un acord clar privind nivelul acestora.

Producatori germani ca BMW sau Mercedes-Benz fabrica vehicule mai grele si mai poluante in timp ce francezii de la Peugeot si Renault si italienii de la Fiat fabrica masini usoare care produc mai putine emisii.

"Credibilitatea Uniunii Europene in ceea ce priveste schimbarile climatice este in joc. Trebuie sa faca fata reputatiei si sa nu faca compromisuri in fata intereselor grupurilor de lobby din industria auto", a declarat Tony Bosworth de la Friends of the Earth.

Foto: bellona.no

spot_img

Ultimele știri