Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Yahoo si Google, cele mai verzi companii hi-tech in clasamentul Greenpeace

Greenpeace a facut si in acest an un top al celor mai verzi companii hi-tech din lume.

Criteriile dupa care au fost desemnate societatile castigatoare sunt  reprezentate de efortul pe care acestea le fac pentru a reduce amprenta de carbon, de economia de energie pe care o fac, cat si de utilizarea surselor de energie regenerabila, scrie site-ul maxisciences.com.

Yahoo este numarul 1 in acest  nou top al Greenpeace, iar atuul sau este acela ca isi asigura 55% din consumul de energie din resurse regenerabile.

Pe locul al doilea in acest clasament verde al Greenpeace se afla Google care este insa dependent, in mare masura, in comparatie cu Yahoo, de utilizarea surselor de energie poluanta.

Printre companiile care nu se inscriu in linia verde si care utilizeaza energie din surse clasice, intre 20% si 50%, se numara Facebook, Apple, IBM sau HP.

Apple nu utilizeaza decat in procent de 6,7% energii regenerabile, HP, 9,9%, iar IBM, 10,9%.

Insa, Greenpeace arata in raportul sau ca Google si IBM fac eforturi pentru reducerea amprentei de carbon indreptandu-si atentia, in ultima vreme, spre utilizarea resurselor regenerabile.

In schimb, Twitter este aspru criticat in privinta protectiei mediului, deoarece a investit intr-o exploatatie miniera in Utah, SUA, iar majoritatea energiei pe care o foloseste este de origine fosila, si anume carbune.

Green Bussines Index (GBI), singurul top al companiilor verzi din Romania

Green Business Index, unicul instrument gratuit de evaluare a performantelor de mediu de la noi din tara, este bazat pe un chestionar riguros structurat, menit sa analizeze responsabilitatea companiilor fata de mediu si resursele naturale.

Fata de primul an, versiunea 2011 a Green Business Index aduce plusvaloare prin rafinarea contentului, adaugarea de optiuni noi si o interfata mult mai accesibila decat cea de anul trecut.

Domeniile tinta ale Green Business Index sunt sapte: dezvoltare sustenabila, impactul asupra mediului, transport sustenabil, achizitii verzi, starea cladirilor, utilizarea resurselor si managementul deseurilor. Aflat la a doua editie anul acesta, proiectul de green business al Asociatiei Green Revolution a luat insa amploare.

Recunoasterea oficiala a meritelor companiilor prietenoase cu mediul va avea loc in cadrul Galei GBI din iunie, cand se vor acorda premii de excelenta.

”Dorim ca anul acesta proiectul GBI sa atraga un numar cat mai mare de companii, iar prin acest lucru piata romaneasca sa-si demonstreze deschiderea fata de economia verde”, spune Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution, initiatoarea proiectului GBI.

Mihaela Pavnutescu
 

Citeste si GBI poate influenta atitudinea companiilor privind protectia mediului;

GBI 2.0 – Ce e nou in Green Business Index 2011?

Companiile verzi se pot inscrie de astazi in Green Business Index

 

spot_img

Ultimele știri