260 de constructori din industria de automobile isi dau intalnire si in acest an, intre 8 si 18 martie, la cea de-a 82-a editie a Salonului Auto de le Geneva.
Sunt anuntate 140 de premiere, mondiale si europene, intr-un spatiu expozitional de 110.000 de metri patrati, iar celor peste 700.000 de vizitatori, anuntati, li se vor alatura 10.000 de jurnalisti din 80 de tari.
Printre premierele automobilistice din cadrul Salonului se numara si 20 de vehicule cu propulsie hibrida sau electrica, care beneficiaza de cele mai noi tehnologii pentru minimizarea consumului de carburant.
Trofeul “Masina Anului”, oferit in cadrul Salonului de la Geneva, a fost castigat, anul trecut, pentru prima oara, de un automobil electric, Nisan Leaf (35.200 dolari), cea mai vanduta masina din lume, din clasa sa.
Daca si in 2012, “Masina Anului”, aleasa la Geneva, va fi tot “verde” vom afla maine, 5 martie, inainte de deschiderea Salonului Auto, cand un juriu format din 59 de jurnalisti va da verdictul.
Printre modelele asteptate in acest an la Geneva se afla si Dacia Lodgy, dar si Ford B-Max, un automobil economic, ce va fi produs exclusiv in Romania, la Craiova.
Pavilionul Verde, punct vital la Salonul Auto de la Geneva
Pavilionul Verde, din cadrul Salonului Auto de la Geneva, reprezinta prima manifestare auto, internationala, care a dedicat, in ultimii 3 ani, un spatiu specific tematicii si tehnologiilor de propulsie alternativa si ecologica, cat si carburantilor “verzi”. Pavilionul Verde este amplasat in natura, in Parcul Sarasin din Geneva, chiar in fata intrarii principale a Salonului Auto.
Vizitatorii vor putea sa testeze la Pavilionul Verde, din cadrul Salonului Auto de la Geneva, 20 de vehicule inzestrate cu cele mai noi tehnologii pentru minimizarea consumului de carburant, fie cu propulsie hibrida, fie, complet, electrica.
Printre modelele prezentate in premiera mondiala se numara Vito E-CELL, de la Mercedes-Benz, Z.O.E. de la Renault, dar si prima masina electrica proiectata de Philippe Starck, Volteis by Starck. Vor mai fi expuse modelele Nissan Leaf, Opel Ampera, Toyota Prius sau Citroen C-Zero.
E-Bike EF01 250 Fire, o premiera mondiala pe 2 roti, va putea fi, de asemenea, admirata in Pavilionul Verde, alaturi de Zero Tracer, o motocicleta futurista, cu zero emisii. La fel si scuterul electric, DXS, sau Solo Wheel, “cel mai mic, cel mai eco si cel mai convenabil mijloc de transport inventat vreodata de om”.
Lodgy si B-Max, modele romanesti, expuse la Geneva
Printre cele mai asteptate lansari la la Salonul Auto de la Geneva se numara Dacia Lodgy, primul automobil al marcii autohtone, produs exclusiv in afara tarii, respectiv la fabrica Renault din Maroc.
Este vorba de un model furgon, disponibil în varianta cu 5 si 7 locuri.
Lodgy este cel mai spatios model conceput pana acum de Automobile Dacia. Cu o lungime de 4,5 metri, autovehiculul ofera un volum considerabil al portbagajului.
Numele Lodgy este inspirat de englezescul „lodge” si este o trimitere directa la trasatura sa esentiala, si anume capacitatea de a gazdui o intreaga familie, cat si bagajele sale.
B-Max, motor Eco-Bust de 1 litru
Un alt model asteptat cu mare interes la cel mai mare eveniment auto al anului este Ford B-Max, automobil care va fi produs exclusiv in Romania, la fabrica americanilor din Craiova.
B-Max va fi cel mai economic model din clasa sa, cu 15% mai eficient fata de principalii sai competitori, datorita noului motor Eco-Boost de un litru, care va fi produs, de asemenea, la Craiova.
Totodata, monovolumul va cuprinde o serie de tehnologii care reduc consumul de combustibil si emisiile de CO2, printre care sistemul Start/Stop, care opreste automat motorul cand autovehiculul este in stationare si sistemul de informare a soferului Ford Eco Mode, care ii ajută pe soferi sa adopte un stil de condus mai economic.
Reprezentantii Ford Romania au anuntat ca in acest an vor fi produse 60.000 de unitati B-Max, iar, anul viitor, peste 100.000.
Mihaela Pavnutescu
Gabriel Botezatu
Foto: infomaniak.com; ziuaveche.ro
Citeste si:Citroen C-Zero, zero poluare (Vezi video)
Avem masini electrice, dar lipsesc statiile de alimentare
Drive Test Green Revolution: Citroen C-Zero alearga prin oras cu puterea unui diesel