Sustenabilitatea, un aspect profitabil al afacerilor

Ce au in comun 50 cele mai “verzi” branduri din lume? Sustenabilitatea. Acesta s-a dovedit a fi un aspect strategic si profitabil al afacerii ajutand la consolidarea brandurilor in perceptia consumatorilor.

Noul raport anual lansat de Interbrand, Cele mai bune 50 branduri verzi, scoate in evidenta efortul companiilor la nivel mondial de a construi o relatie permanenta intre dezvoltarea unui business verde si comunicarea efectiva a acestor practici sustenabile.

“Este crucial ca impresia consumatorilor despre brand sa fie strans legata de performantele actuale privind protectia mediului. Altfel, eforturile in aceasta directie pot fi catalogate drept << greenwashing>>”, considera Jez Frampton, CEO Interbrand.

Segmentul auto domina clasamentul Interbrand

Raportul din acest an este dominat de brandurile din sectorul auto. Opt branduri auto au fost incluse in topul Interbrand: Toyota (1), Honda (3), Volkswagen (4), BMW (10), Ford (15), Mercedes-Benz (16), Hyundai (17) si Nissan (21).

Toyota isi mentine prima pozitie, continuand sa fac din sustenabilitatea privind protectia mediului o prioritate a managementului. Modelul original Prius – folosit ca o platform de lansare pentru imaginea verde a companiei – a fost extins recent pentru a cuprinde o intreaga familie a automobilelor sustenabile, inclusive pentru primul model cu incarcare de la priza.

De asemenea, in acest an, Toyota a reusita sa se apropie de obiectivul zero deseuri depozitate in gropile de gunoi de langa unitatile de productie din Statele Unite. Totodata compania continua sa construiasca cladiri si reprezentante auto certificate LEED.

In linii mari, investitiile brandurilor auto in eficienta cosumului si vehicule care folosesc combustibili alternative au dat rezultate atat in preformata cat si in perceptie.

SUA, Germania si Japonia, lideri in producerea de branduri verzi

Din cele 50 de branduri prezente in topul Interbrand, 22 provin din SUA. Varful de lance este Johnson & Johnson (2), urmat de Hewlett-Packard (5), Dell (7), Cisco (11) and 3M (12). Datorita segmentului auto si al tehnologiilor inalte, Germania si Japonia se claseaza in urma SUA, fiecare cu cate 7 branduri.

Foto: interbrand.com

Cosmin Zaharia

Citeste:

Indicii de sustenabilitate fac agenda investitorilor

Green Business Index pune in valoare achizitiile verzi

spot_img

Ultimele știri