Renault Romania pregateste statiile electrice

Primele borne de incarcare a masinilor electrice Renault vor fi instalate incepand din vara acestui an, cand se vor deschide comenzile pentru cele doua modele aduse de producatorul francez pe piata din Romania, a declarat pentru Green Report directorul de marca Renault, Dora Pasare.

Aceasta actiune face parte din programul de conectare a vehiculelor electrice, semnat de Renault si partenerii sai, Siemens, Schneider, Electrica, si vizeaza dezvoltarea si instalarea de borne de reincarcare (Wall-Box), care vor fi montate la sediul firmei sau la domiciliul clientului, care a achizitionat un vehicul electric Renault.

“In momentul achizitiei unui vehicul electric Renault, clientul va contracta si solutia de reincarcare. Principalele avantaje ale acestei borne sunt viteza de incarcare, faptul ca respecta normele, ca prezinta ergonomie si posibilitatea de a comunica cu reteaua electrica pentru a beneficia de tarife mai bune pentru electricitate, noaptea sau in orele cu mai putin trafic in retea”, a explicat Dora Pasare.

6 pana la 8 ore – incarcare completa

Cu ajutorul Wall-Box-ului, bateria vehiculului electric poate fi incarcata complet in 6 pana la 8 ore.

De asemenea, pentru o incarcare completa, insa mai lenta (10 ore), Renault propune, optional, un cordon de reincarcare (EVSE) ce se conecteaza la priza conventionala de 220V.

La randul sau, Petre Butu, vicepresedinte divizia Power in cadrul Schneider Electric Romania, a declarat pentru Green Report ca borna de reincarcare este foarte simplu de folosit la sediul firmei sau la domiciliu.

“Wall-Box-ul trebuie instalat de catre un electrician autorizat, cu care clientul poate fi pus in contact prin intermediul distribuitorului auto”, a precizat reprezentantul Schneider Electric.

Preturi pornind de la cateva sute de euro

In cadrul parteneriatului cu Renault, atributiile Siemens, alta companie implicata in proiect, vizeaza transferul de informatii si know-how cu privire la infrastructura de incarcare a masinilor electrice si la solutiile de management a retelei.

In ceea ce priveste pretul unei statii de incarcare, Dan Sintimbreanu, director de comunicare Siemens Romania a spus ca in prezent nu se poate indica un cost, intrucat acesta poate varia foarte mult.

“Este dificil sa precizez un cost al statiilor de incarcare intrucat gama este variata si pentru fiecare produs in parte pretul variaza in functie de optiunile acestuia. Plaja de preturi este destul de larga, de la sute de euro, cea mai simpla varianta de Wall-Box, pana la zeci de mii de euro pentru statiile de incarcare rapida la curent continuu. Prin produsele sale Siemens acopera intreaga gama de utilizatori, de la cei individuali, in cadrul resedintelor individuale, la spatii semipublice, precum companii, parcari in circuit inchis, benzinarii, hoteluri, mall-uri, la spatii publice, cum sunt parcarile, furnizorii de servicii, etc”, a mentionat reprezentantul Siemens.

Fluence ZE si Kangoo ZE

Anul acesta, Renault aduce pe piata locala doua modele complet electrice – Fluence ZE si Kangoo ZE.

Fluence ZE are un pret de pornire de 26.300 euro in Franta, valoare la care cel mai probabil va putea fi achizitionat si pe piata locala.

Francezii de la Renault au echipat automobilul de o tona jumatate cu un motor electric care dezvolta o putere maxima de 95 cai putere, insa greutatea nu il impiedica sa atinga o viteza maxima de 135 kilometri pe ora.

Modelul are o autonomie de 160 de kilometri, iar bateria litiu-ion 250 de kilograme poate fi alimetata de la prizele conventionale si la statiile de incarcare speciale.

Odata cu sedanul Fluence ZE, grupul francez va aduce in Romania si modelul Kangoo ZE, un vehicul utilitar usor, care va putea fi achizitionat cu un pret de aproximativ 20.000 de euro.

Prima utilitara electrica a celor de la Renault este echipata cu un propulsor de 60 cai putere, cu ajutorul caruia masina poate atinge o viteza maxima de 130 kilometri pe ora.

Autonomia automobilului este de 160 kilometri cu bateria complet incarcata.

Gabriel Botezatu

Foto: Green Report

Citeste si:

Inca 4 masini electrice in Romania

Geneva da startul masinilor verzi

Hybrid-electric conceput in Romania

spot_img

Ultimele știri