Reteaua I Velo asigura transportul ecologic

Centrele interconectate in programul I’Velo, organizat de Raiffeisen Bank si Green Revolution, vor asigura, la nivelul Capitalei, o adevarata retea de transport ecologic.

Functionarea retelei va fi posibila prin introducerea in premiera, in acest an, a sistemului informatizat de evidenta a bicicletelor si a utilizatorilor acestora.

Dintre cele opt puncte de bike-sharing ale programului I’Velo 2012, trei vor functiona in Bucuresti. Cele trei centre vor fi interconectate, astfel incat un utilizator care inchiriaza o bicicleta de la un centru o poate preda la oricare dintre cele trei existente la nivelul Capitalei, fara a mai fi obligat, ca in anii trecuti, sa se inapoieze la punctul de plecare pentru a o restitui. In acest mod, bicicletele galbene I’Velo vor depasi statutul de mijloace de agrement, utile mai ales in zona centrului de inchiriere, si vor putea servi pentru deplasarea intre diferite puncte ale Capitalei.

Primul centru I’Velo din Bucuresti va fi inaugurat sambata, 7 aprilie, in Parcul Herastrau, fiind instalat in zona Expo Flora. Deschiderea celui de-al doilea centru, din Parcul Tineretului, este programata saptamana viitoare, iar cel de-al treilea punct de bike-sharing din Capitala se va deschide in Parcul Izvor in luna mai.

Celelalte cinci puncte de bike-sharing din programul I’Velo 2012 vor functiona la Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta.

“Anul acesta venim cu un model de biciclete mult mai performant. An de an, pe baza experientei acumulate si in parteneriat cu producatorul de biciclete, am imbunatatit performantele echipamentelor inchiriate. Bicicleta obtinuta anul acesta este mai confortabila, mai fiabila si, nu in ultimul rand, arata mult mai bine. Spatiile noastre de bike-sharing sunt modernizate atat din punctul de vedere al designului cat si din acela al functionalitatii. Din punct de vedere tehnic, principala modificare o reprezinta implementarea sistemului informatizat de prelucrare a datelor”, a declarat, pentru Green Report, Corneliu Belciug, director de programe Green Revolution.

Fiecare utilizator va avea un cont in sistemul informatic I’Velo

Spre deosebire de anii trecuti, persoana care doreste sa inchirieze o bicicleta nu va mai completa nici un formular scris. Solicitantul va prezenta un act de identitate, iar operatorul centrului I’Velo va scana documentul, dupa care il va restitui imediat. Copiile scanate ale documentelor solicitantilor vor fi incluse intr-o baza de date a sistemului I’Velo, fiecare solicitant urmand a avea un cont propriu. In momentul in care un utilizator preda bicicleta, operatorul centrului de primire ii acceseaza contul din baza de date si inscrie data si ora predarii bicicletei. La urmatoarea solicitare a unei biciclete I’Velo, un utilizator deja inscris in sistem va prezenta actul de identitate, dar acesta nu va mai fi scanat, pentru ca datele sunt deja memorate in sistemul I’Velo.

Sistemul informatizat va asigura interconectarea centrelor de bike-sharing, rapiditatea operatiunilor de inchiriere a bicicletelor, dar si o importanta economie de hartie.

Pentru prima etapa a programului, la nivelul intregii tari vor fi puse la dispozitie 500 de biciclete galbene – cate 100 la fiecare centru. In etapa a doua, numarul de biciclete va fi sporit cu inca 450, a precizat, pentru Green Report, Razvan Nastase, managerul proiectului de bike-sharing. Potrivit acestuia, o bicicleta poate fi inchiriata pentru o perioada maxima de 24 de ore.

I`Velo, cel mai mare program de bike-sharing din Romania

I’Velo este primul si cel mai mare proiect national de bike-sharing, fiind lansat de Green Revolution si Raiffeisen Bank pe 9 mai 2010.
Anul trecut, bicicletele I’Velo au fost puse la dispozitia locuitorilor din Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi, in perioada martie – octombrie 2011, atat in timpul saptamanii, cat si in weekend, in intervalul orar 10.00 – 20.00.

6 milioane de kilometri parcursi in numai un an

In perioada 2010-2011, romanii au petrecut pe bicicletele I’Velo peste un milion de ore si au parcurs mai mult de 6 milioane de kilometri.
Prin utilizarea transportului ecologic, pe doua roti, in locul autovehiculelor, romanii au facut o economie de peste 800 de tone la dioxidul de carbon emis in atmosfera.

De asemenea, proiectul a creat 70 de locuri de munca, iar marca a avut 5 milioane vizualizari si 500 de aparitii in mass-media romanesti si internationale.
Bicicletele I’Velo au fost folosite de peste 2500 de persoane la 32 de evenimente (Noptile Institutelor, Galeriilor, Bibliotecilor, Bucharest Summer University, Peninsula, Best’fest, Recicloniada, Let’s do it Cluj, Cursa ratustelor Oradea etc).

Partenerii I’Velo

Programul I`Velo, initiat de Raiffeisen Bank si Green Revolution, se desfasoara sub inaltul patronaj al Ministerului Mediului si Padurilor, cu sprijinul primariilor din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta, precum si al Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti.

Mihai Diac

Citeste si:

Centrele I’Velo dau culoare parcurilor Romaniei

spot_img

Ultimele știri