Propunerile documentului-cadru pentru Legea Biciclistilor in privinta pistelor de biciclete

Pentru ca o cale de circulatie pentru biciclete sa fie utilizabila, aceasta trebuiesa fie proiectata in functie de nevoile biciclistilor. Astfel, datorita pozitiei lui vulnerabile in trafic, biciclistul trebuie pus pe primul plan, potrivit documentului-cadru privind realizarea unui proiect de lege care sa reglementeze drepturile si obligatiile biciclistilor (Legea Biciclistilor – n.r.), realizat de Asociatia Green Revolution.

Este necesar ca toti factorii relevanti sa fie luati in considerare in momentul proiectarii cailor de circulatie pentru biciclete. In caz contrar, vom avea piste sau benzi inutilizabile. Pe de alta parte, daca proiectarea se realizeaza corect, tinând cont de conditiile locale specifice de infrastructura si trafic ale strazilor, schimbarile pot fi uriase. In orasul nostru va creste calitatea vietii, prin reducerea poluarii si prin acordarea respectului reciproc in trafic. De asemenea, exista sanse de dezvoltare economica locala, prin promovarea cicloturismului”, a declarat,  pentru Green Report, Ileana Magureanu, membru al echipei de dezvoltare proiecte a Asociatiei Green Revolution.

Potrivit documentului realizat de Asociatia Green Revolution, principalele variabile ce influenteaza alegerea tipului de cale de circulatie pentru biciclete sunt: categoria de biciclisti careia i se adreseaza, bicicleta ca parametru de proiectare, caracteristicile de operare ale bicicletei, lungimea si tipul calatoriei cu bicicleta, tipul de strada si factorii de exploatare si de circulatie.

Este recomandata flexibilitatea in planificarea si proiectarea cailor de circulatie pentru biciclete: sa se integreze unde este posibil si sa se separe unde este necesar. Segregarea sau integrarea biciclistilor in traficul auto determina alegerea tipului de infrastructura pentru biciclete”, se arata in textul documentului.

Potrivit datelor publicate in documntul citat, un biciclist are nevoie de spatiu liber de miscare, de aceea latimea minima de operare este mai mare decat dimensiunile fizice ale biciclistului. Desi 1,2 metri este latimea minima, este de preferat 1,5 metri sau mai mult.

De asemenea, inainte de proiectarea efectiva a caii de circulatie pentru biciclete, trebuie determinat daca traseul propus este destinat a fi utilizat de biciclistii experimentati sau biciclisti neexperimentati. Studii ale Autoritatii de Transport din Canada evidentiaza faptul ca 90% dintre biciclisti sunt mai mult sau mai putin neexperimentati, iar siguranta in trafic este absolut esentiala pentru acestia.

Pentru mai multe detalii puteti citi documentul-cadru aici.

Propunerile si sugestiile pot fi trimise pe adresa ileana.magureanu@greenrevolution.ro

Citeste si:

Avem nevoie de Legea Biciclistilor!

Ecourile propunerii pentru Legea Biciclistilor in presa

Biciclistii cer drepturi depline in trafic!

Noi sustinatori pentru Lege Biciclistilor

Primaria Timisoara: “Construirea pistelor pentru ciclisti trebuie reglementata”

Primaria Constanta: “Legea biciclistilor trebuie reglementata la nivel national”

Carmen Moldovan si Attila Korodi, primii parlamentari pro Legea Biciclistilor

spot_img

Ultimele știri