Primaria Timisoara: “Construirea pistelor pentru ciclisti trebuie reglementata”

Modul de construire a pistelor pentru ciclisti atat in localitati, cat si in afara acestora, in vederea asigurarii unei cai de rulare, care sa ofere o siguranta sporita a participantilor la trafic, trebuie reglementat, a declarat, pentru Green Report,  primarul Timisoarei, Nicolae Robu.

Nicolae Robu si-a exprimat aceasta parere, dupa ce a citit Proiectul de lege, propus de Asociatia Green Revolution, care prevede reglementarea  drepturilor si obligatiilor biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.

Trebuie reglementat si standardizat, pe cat posibil, modul de construire a pistelor pentru ciclisti atat in localitati, cat si in afara acestora, in vederea asigurarii unei cai de rulare, care sa ofere o siguranta sporita a participantilor la trafic. De multe ori, infrastructura rutiera disponibila amenajarii acestor piste pentru ciclisti nu este suficient de generoasa pentru asigurarea unui spatiu optim de deplasare in siguranta a ciclistilor si, din dorinta de a rezolva doleantele cetatenilor care se deplaseaza pe biciclete, autoritatile locale sunt nevoite sa faca anumite compromisuri in amenajarea acestor piste de-a lungul principalelor artere rutiere”,a explicat Nicolae Robu.

“Este imperios necesara reglementarea  traficului  generat de circulatia ciclistilor”

Nicolae Robu, primarul municipiului Timisoara

In Timisoara, potrivit reprezentantilor Primariei, este acordata o atentie sporita dezvoltarii retelei de piste pentru ciclisti. In momentul de fata, in acest municipiu exista  50 de kilometri de piste pentru biciclete, iar anul trecut a fost inaugurat un serviciu de inchiriere a bicicletelor.

Avand in vedere beneficiile aduse de acest tip de transport, reducerea poluarii, recreere, mentinerea starii de sanatate a practicantilor de ciclism, avem o continua preocupare pentru dezvoltarea  infrastructurii si a facilitatilor aferente acestui tip de transport. Insa, (…) este imperios necesara reglementarea  acestui trafic generat de circulatia ciclistilor atat din punctul de vedere  al respectarii reglementarilor rutiere in vigoare, cat si din punctul de  vedere al infrastructurii si dotarilor necesare securizarii acestuia”, a mai spus Nicolae Robu.

Legea trebuie sa reglementeze si obligatiile biciclistilor

Primarul Timisoarei a specificat insa “ca este necesara elaborarea unei legi-cadru  care sa reglementeze si obligatiile ciclistilor, nu numai ale conducatorilor  de autovehicule, intrucat, nu de putine ori, cilcistii, prin modul lor de  deplasare (…), au fost cauza care a dus la producerea accidentelor, precum si la accidentarea pietonilor prin interactionarea cu acestia in zonele in care accesul ciclistilor nu este foarte clar reglementat (zone pietonale, treceri pentru pietoni, parcuri etc.)”.

Vom continua sa investim in dezvoltarea acestui transport alternativ si, astfel, prin crearea de noi facilitati sa stimulam populatia orasului sa constientizeze beneficiile practicarii ciclismului si sa renunte treptat la deplasarea cu autoturismul personal in favoarea  transportului cu bicicleta”, a subliniat primarul Timisoarei.

Avem nevoie de Legea biciclistilor!

Asociatia Green Revolution, cu sprijinul Ecopolis, Portocala Mecanica, Freerider, Prima evadare, Clubul Nomad Multisport, SkirtBike, DirtBike, Cycling Romania, Clubul de Cicloturism “Napoca”, Federatia Biciclistilor din Romania, Biciclop si Asociatia Komunitas, Atelierele Pegas, Asociatia Biciclistilor Amatori din Arad, unDAverde si CarpatBike, propune realizarea unui proiect de lege care sa reglementeze drepturile si obligatiile biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.

Consideram ca biciclistii trebuie sa fie participanti cu drepturi depline in traficul rutier urban, nu vrem ca biciclistii sa fie doar tolerati. Existenta unei Legi a Biciclistilor va dovedi ca in ochii autoritatilor, cetatenii sunt egali indiferent daca merg cu o bicicleta de 100 de euro sau cu o masina de 20.000 de euro. Nu in ultimul rand, incurajarea transportului pe bicicleta inseamna decongestionarea traficului, cresterea calitatii aerului, reducerea poluarii si o populatie mai sanatoasa si fericita” considera Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution.

Un prim pas in vederea elaborarii proiectului de lege este dezbaterea publica a “Documentatiei-Cadru pentru Realizarea Cailor de Circulatie pentru Biciclete in Municipiul Bucuresti”, documentatie propusa de Asociatia Green Revolution.

spot_img

Ultimele știri