Noi sustinatori pentru Lege Biciclistilor

Atelierele Pegas, Asociatia Biciclistilor Amatori din Arad, CarpatBikeAsociatia unDAverde si La vita e velo s-au alaturat sustinatorilor pentru promovarea proiectului Legea Biciclistilor.

Ne declaram sustinerea pentru initiativa legislativa privind situatia biciclistilor. Cu atat mai mult cu cat noi avem un tur cicloturistic in Bucuresti, pe care pana anul trecut l-am desfasurat pe pistele de biciclete, iar acum suntem in dificultate, datorita semnelor de interzicere pe traseu”, a spus Ionut Maftei de la CarpatBike.

In opinia celor de la Atelierele Pegas, in ultimul timp tot mai multi oameni simt nevoia de mijloace alternative de locomotie din ratiuni ecologice, de sanatate dar si de utilitate. Singura problema este ca acesta comunitate nu poate creste intr-un ritm comparabil cu cele din alte tari civilizate pentru ca legislatia si implicit infrastructura ofera un grad de nesiguranta foarte mare celor ce si-ar dori sa mearga cat mai frecvent pe bicicleta.

Credem ca este o initiativa civica valoroasa care merita sprijinul unei comunitati in crestere rapida, o comunitate care vrea sa traiasca si sa se miste sanatos si in siguranta in spatiul urban (…) Nici in alte tari nu s-a intamplat nimic peste noapte ci tot societatea civila a pus presiune pe autoritati pentru a transforma spatiul urban si legislatia aferenta. Asadar speram ca a sosit momentul sa sustinem acest tip de initiative si ne dorim din toata inima sa existe si consecinte vizibile in cel mai scurt timp”, sustin reprezentantii Atelierele Pegas.

De asemenea, presedintele Asociatiei unDAverde, Georgiana Branea considera ca este nevoie de un cadrul legal pentru a argumenta drepturile si obligatiile biciclistilor.

Asociatia unDAverde activeaza in Tirgu Mures si imprejurimi, suntem de profesie arhitecti si ne preocupam de calitatea spatiului public. Proiectele noastre includ si promoveaza mersul pe bicicleta, dezvoltarea infrastructurii aferente. Suntem interesati de pasii care urmeaza a fi facuti pentru elaborarea documentatiilor si dorim sa va prezentam sprijinul nostru – in calitate de parteneri sau oricum considerati ca va putem sustine”, a adaugat Branea.

Asociatia Green Revolution cu sprijinul Ecopolis, Portocala Mecanica, Freerider, Prima evadare, Clubul Nomad Multisport, SkirtBike, DirtBike, Cycling Romania, Clubul de Cicloturism “Napoca”, Federatia Biciclistilor din Romania, Biciclop si Asociatia Komunitas, propune realizarea unui proiect de lege care sa reglementeze drepturile si obligatiile biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.

Un prim pas in vederea elaborarii proiectului de lege este dezbaterea publica a “Documentatiei Cadru pentru Realizarea Cailor de Circulatie pentru Biciclete in Municipiul Bucuresti”, documentatie propusa de Asociatia Green Revolution.

Documentul trateaza in capitole diferite: categoriile de biciclisti, biciclete, tipurile de calatorie si zonele de conflict; tipurile de cai de circulatie si cele mai bune solutii de integrare a acestora in functie de tipul strazilor, traficului, viteza; relatia dintre biciclisti si restul participantilor la trafic si principiile care stau la baza realizarii retelelor de biciclete.

Documentatia cadrul reprezinta o sinteza a solutiilor si masurilor adoptate in Anglia, Franta, Irlanda, Germania, Canada, Belgia, precum si studii internationale si romanesti. Documentul este perfectibil si din acest motiv Asociatia Green Revolution solicita sprijin pentru:

  1. Obtinerea unor puncte de vedere oficiale si amendamente din partea Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Ministerului Transporturilor, primariilor si autoritatilor locale, organizatilor neguvernamentale;
  2. Mediatizarea documentatiei cadru;
  3. Realizarea proiectului “Legea Biciclistilor”.

Documentatia a fost realizata, prezentata si supusa spre analiza in cadrul Grupului de Lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate in Municipiul Bucuresti si zona sa regionala de influenta in transport.

Propunere documentatie cadru

spot_img

Ultimele știri