Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Cora: “Piata bio din Romania, departe de performantele Vestului”

Piata produselor bio din Romania se afla inca destul de departe de performantele inregistrate in Vest. Insa,  in ultima perioada,  atat producatorii, cat si retailerii au manifestat o intensa preocupare pentru acest segment, deoarece se contureaza o categorie de clienti orientati spre consumul de produse bio, a explicat Simona Sahin-Toma, responsabil de sortimentatie, in departamentul de marketing al Cora Romania, intr-un interviu acordat Green Report.

Ce fel de produse bio se regasesc pe rafturile Cora?

Cora comercializeaza produse bio in majoritatea categoriilor alimentare, dar si in categoriile de detergenti si cosmetice. In domeniul textilelor, comercializam textile din bumbac bio sub marca proprie Influx. In categoria produselor proaspete avem oua ecologice, produse lactate, mezeluri, iar in categoria produselor de larg consum se regasesc alimentele pentru bebelusi , conserve, dulciuri si bauturi.”

Detineti spatii specializate pentru aceasta categorie de produse?

Cora a dezvoltat produse bio sub brand-ul propriu, Nature Bio, atat in zona produselor proaspete, cat si in zona de produselor de larg consum. In magazinele noastre, exista spatii special amenajate si semnalizate corespunzator pentru a facilita experienta de cumparare si a prezenta diversitatea asortimentului pentru produsele bio.”

Care este ponderea produselor bio romanesti, in raport cu importurile?

Preocuparea consumatorilor a devenit si preocuparea producatorilor/retailerilor de a oferi o gama extinsa de produse bio, ecologice sau organice. Ponderea produselor romanesti in raport cu importurile difera in functie de specificul categorie. Avem o pondere importanta de produse romanesti in categoria produselor proaspete, oua ecologice , unt, lapte si cascaval bio, dar si in categoria bauturilor, vinuri din struguri ecologici. O pondere importanta a produselor  de import regasim in categoriile de dulciuri: biscuiti , ciocolata si cafea si in categoriile de detergenti , si anumedetergenti de vase, balsam de rufe sau solutii de curatat. Importam produse din Franta in unele categorii pentru care nu avem alternative in piata romaneasca. Suntem in permanenta cautare de produse care sa corespunda nevoilor clientilor nostri. Am cautat sa oferim aceste produse ca alternative de consum pentru cat mai multe categorii pe care le comercializam.”

Este dispus consumatorul roman sa cumpere bio, in ciuda preturilor mai ridicate?

Piata produselor bio din Romania se afla inca destul de departe de performantele inregistrate in Vest. Insa,  in ultima perioada,  atat producatorii, cat si retailerii au manifestat o intensa preocupare pentru aceasta categorie . In contextul actual al pietei, se contureaza o categorie de clienti orientati spre consumul de produse bio, care este in continua crestere.  De la an la an, cresterile in cadrul acestui segment sunt spectaculoase.”

Care este valoarea produselor bio, in totalul cifrei de afaceri, in 2011 si 2012?

Ponderea produselor bio difera de la categorie la categorie , putem vorbi de o medie de 4% a produselor bio in catgeoriile in care exista. De exemplu pentru categoria categoria de oua,  ponderea acestor produse este de 30%.”

spot_img

Ultimele știri