Nonstopurile din Japonia sunt lovite de limitele emisiilor

Magazinele non-stop din Japonia care se lupta deja cu un decalaj semnificativ in vanzari si dezvoltare se mai pot confrunta cu o amenintare si anume initiativa de limitare a orelor de program si inchiderea magazinelor seara tarziu in scopul reducerii emisiilor de dioxid de carbon, informeaza Reuters.

Oficialii din Kyoto, fosta capitala a Japoniei, vor sa convinga proprietarii magazinelor non-stop sa le inchida seara tarziu pentru a se reduce consumul de energie. Astfel magazinele ar putea fi inchise de la ora 23 pana la ora 7.

Insa aceasta miscare este puternic respinsa de industrie, care se teme de un impact devastator asupra acestui sector deja tulburat de o posibila crestere a taxei pe tutun, care ar putea afecta vanzarile de pretutindeni.

„Chiar daca am tine magazinele deschise timp de 16 ore, tot nu am putea opri frigiderele”, a spus Toshiro Yamaguchi, presedintele companiei Seven-Eleven Japan. Acesta mai spune ca imputinarea orelor de program ar reduce profitul fiecarui magazin cu 20%.

In Japonia sunt aproximativ 41,360 de magazine non-stop, potrivit Asociatiei Japan Franchise.

Analistii au spus ca, de vreme ce este dificil de estimat impactul potential al acestei miscari, fara un plan concret, impresia generala asupra initiativei a fost una negativa.

Foto: Reuters

spot_img

Ultimele știri