Linie telefonica gratuita pentru calitatea partiilor de schi

Turistii nemultumiti de calitatea serviciilor primite pot reclama acest lucru la o linie telefonica cu acces gratuit: 0800.86.82.82.

Noul dispecerat telefonic de tip „telverde” apartine Comandamentului de iarna pentru turism, instaurat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT).

Principalele atributii ale Comandamentului sunt verificarea partiilor de schi din intreaga tara, respectarea masurilor de siguranta in zonele unde se practica sporturi de iarna, dotarea punctelor de prim-ajutor si salvamont, precum si starea in care se afla structurile de primire turistica si agentiile de turism.

Din echipele Comandamentului de iarna fac parte reprezentanti ai Directiei Control, Verificare si Monitorizare Turistica din cadrul MDRT, ai administratiei publice locale si ai serviciilor publice de salvamont. Acestia verifica starea partiilor de schi, inclusiv existenta certificatelor de omologare, a autorizatiilor ISCIR pentru transporturile pe cablu, respectarea masurilor de siguranta, existenta mijloacele de protectie si a indicatoarelor de semnalizare pe partii.

De asemenea este urmarita dotarea punctelor de prim-ajutor si salvamont cu echipamente necesare interventiilor. In ceea ce priveste structurile de primire turistica (hoteluri, cabane, restaurante), Comandamentul controleaza certificatele de clasificare si conformitatea serviciilor oferite cu nivelul de clasificare, precum si respectarea prevederilor legale privind evidenta si protectia turistilor in unitatile de cazare.

In cazul agentiilor de turism, sunt verificate existenta licentei de turism, a politei de asigurare si a contractelor obligatorii cu turistii si cu turoperatorii.

Turistii sunt sfatuiti sa verifice pe internet situatia hotelului si a restaurantului

„Comandamentele de iarna pentru turism urmaresc, in primul rand, sa se asigure ca sunt respectate masurile privind siguranta turistilor pe partii si asigurarea calitatii serviciilor din domeniul turismului. De asemenea, comandamentele urmaresc prevenirea si combaterea evaziunii fiscale din sectorul cazarii si al alimentatiei publice, precum si asigurarea unei competitivitati loiale. Actionam dupa un grafic precis care vizeaza verificarea tuturor partiilor din tara si efectuam controale, prin sondaj sau la sesizarea turistilor, a structurilor de primire turistica din statiuni si a agentiilor de turism. Ii invit pe turisti, pentru binele lor, ca, inainte sa faca rezervari, sa verifice pe site-ul ministerului nostru, www.mdrt.ro, daca unitatile de cazare si alimentatie publica sau agentiile de turism functioneaza legal si daca au certificat de clasificare sau licenta de turism. Turistii trebuie sa stie ca, alegand serviciile unor operatori care nu au aceste clasificari, se supun unor riscuri majore privind siguranta si sanatatea lor“, a declarat directorul Directiei Control, Verificare si Monitorizare Turistica din cadrul MDRT, Dorin Gherghina.

Mihai Diac

Foto: www.sejururi.org/poze-Predeal.html

Citeste si:

Poti sa-ti alimentezi masina electrica in Poiana Brasov

Patru turisti rataciti pe un traseu nemarcat au fost amendati cu 6.000 de lei

Bani de la ONU pentru dezvoltarea turismului la Borsec, Baile Herculane si Sulina

spot_img

Ultimele știri