Kaufland și Lidl, noi obiective de reducere a plasticului de unică folosință

Kaufland România și Lidl România, companii membre ale grupului Schwarz, au anunțat că până în 2025 vor folosi plastic reciclat în proporție de 20% în toate ambalajele de plastic ale mărcilor proprii, ca parte a strategiei REset Plastic, structurată la nivel de grup. 

În plus, ambele companii și-au propus, ca până la sfârșitul anului 2021, să reunțe să mai folosească plastic negru în ambalarea produselor marcă proprie și să crească semnificativ capacitatea acestor ambalaje de a fi reciclate.

Deși reciclabil, plasticul negru reprezintă o provocare în ciclul integral de reutilizare, fiind mai dificil de detectat de tehnologia de sortare utilizată în instalațiile comune de reciclare. Procesul ar putea fi simplificat considerabil prin noi procese de detecție, care să poată separa deșeurile de plastic negru la un nivel industrial ridicat. Cu toate acestea, obiectele negre de diferite tipuri de plastic sunt amestecate, iar separarea lor manuală ar consuma resurse considerabile de timp.

„Suntem o companie pentru care sustenabilitatea este prioritară, considerăm că este de datoria noastră să oferim un exemplu de grijă pentru mediu și să milităm pentru un circuit de consum responsabil. Această măsură ne ajută atât în efortul general de a reduce consumul de plastic de unică folosință, cât și în promovarea întregului proces de reciclare, prin eliminarea totală a unei categorii de plastic”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

„Acesta este un alt pas major în strategia noastră de reducere a utilizării materialelor plastice. În plus, pe lângă evitarea și reducerea utilizării acestor materiale, eliminarea plasticului negru contribuie la posibilitățile de reciclare”, a spus Daniel Ștefănescu, Directorul Național de Achiziții și Marketing Lidl România, subliniind modul în care utilizarea materialelor reciclate transmite pieței un semnal clar cu privire la importanța economiei circulare pentru retailer.

REset Plastic este o strategie internațională, dezvoltată pentru a acoperi cinci domenii de activitate: de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.

spot_img

Ultimele știri