Începe înregistrarea comercianților în platforma SGR

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor anunţă începerea înregistrării obligatorii a comercianţilor în platforma Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR).

Toţi comercianţii din România care pun în vânzare produse din categoriile: apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau alte băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosinţă din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri şi 3 litri inclusiv, au o serie de obligaţii legale în raport cu Sistemul de Garanţie-Returnare, care va deveni funcţional în România începând cu 30 noiembrie 2023„, informează MMAP, printr-un comunicat postat pe pagina de Facebook a instituţiei.

Potrivit sursei citate, aceste responsabilităţi sunt stabilite prin Hotărârea de Guvern nr. 1074/2021 şi includ, printre altele, obligaţia comercianţilor de a organiza puncte de returnare a acestor ambalaje în cadrul magazinelor.

Înregistrarea în baza de date a SGR se face pe site-ul www.returosgr.ro şi se încheie pe 28 februarie 2023.

Conform HG 1074/2021, neînregistrarea în baza de date gestionată de administratorul SGR se sancţionează cu amendă de la 20.000 la 40.000 lei.

Citește și: Cantitatea de microplastic de pe fundul oceanelor s-a triplat în ultimele două decenii 

Ministrul mediului: ”Nu există în Europa ţară care să fi implementat sistemul SGR în mai puţin de doi ani”

spot_img

Ultimele știri