Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Europarlamentarii au aprobat masurile de sustinere a preturilor permiselor de carbon

Deputatii europeni au aprobat, marti, planurile de suspendare a tranzactiilor unei parti din permisele CO2 pentru a creste preturile acestora si a incuraja firmele sa investeasca in inovatii bazate pe emisii reduse de carbon. Masurile, modificate de PE in iulie pentru a stabili conditii mai stricte pentru suspendare, au ca scop restabilirea efectului de mobilizare pe care l-a avut initial Sistemul de tranzactionare a emisiilor, creat pentru diminuarea emisiilor de CO2.

Sunt multumit ca am reusit sa ii convingem pe colegii nostri ca amanarea este absolut necesara pentru ca schema noastra de emisii de carbon sa isi indeplineasca obiectivele”, a spus raportorul Matthias Groote dupa ce raportul sau a fost adoptat cu 385 de voturi la 284 si 24 de abtineri.

Matthias Groote

ETS nu a fost creat pentru a afecta industria, ci dimpotriva, recompenseaza inovatia si eficienta prin punerea unui pret pe carbon. Dar trebuie sa dea un semnal clar privind preturile. Discutiile de luna trecuta de la conferinta privind mediul de la Varsovia au subliniat ca schemele pietei de carbon sunt acum la un moment de cotitura. De aceea este extrem de important salasam ETS sa ajunga la maturitate”, a mai spus Matthias Groote.

Conform amendamentelor Parlamentului, deja agreate cu statele membre, Comisia Europeana poate, in situatii exceptionale, sa adapteze calendarul tranzactiilor, cu conditia ca un studiu de impact sa arate ca sectoarele respective nu se vor confrunta cu o avalansa de companii care sa doreasca sa paraseasca UE. Comisia va putea face o asemenea ajustare doar pana in 2020 si pentru un maximum de 900 de permise.

De la crearea sa in 2005, ETS a stabilit un prag general de emisii care trebuie redus gradual pe termen lung. Pana in 2020, emisiile din sectoarele industriale acoperite de ETS vor fi cu 21% mai scazute decat in 2005.

Dincolo de aceste praguri, companiile primesc sau cumpara credite tranzactionate de statele membre. Un credit corespunde unei tone de emisii de CO2 . Companiile pot vinde creditele neutilizate. Limitarea numarului de credite le asigura pastrarea valorii, astfel incat schema recompenseaza companiile care investesc in limitarea emisiilor, contribuind astfel la lupta impotriva schimbarilor climatice.

Surplusul tot mai mare de permise de emisii – cauzat de inflatia de certificate si de incetinirea economica- a dus la scaderea pretului carbonului sub limitele estimate atunci cand a fost creat ETS. Ca urmare, Comisia Europeanaa propus masuri care sa ii permita sa „amane” calendarul pentru o parte din creditele care trebuie tranzactionate.

Consiliul de ministri va vota legislatia in cadrul reuniunii din 16-17 decembrie. Masurile de corectare a pietei de carbon vor putea fi apoi implementate de Comisie, conform puterilor ce ii vor fi delegate.  Reprezentantii statelor membre trebuie sa aprobe forma pozitia in a doua lectura a Parlamentului inainte ca legislatia sa fie publicata in Jurnalul Oficial al UE.

Romania a castigat 100 milioane euro din tranzactionare certificatelor de emisii

Romania a castigat in primele 10 luni ale anului aproximativ 100 de milioane de euro din vanzarea certifcatelor de emisii de gaze cu efect de sera (GES), a declarat, la inceputul lunii noiembrie, ministrul mediului si schimbarilor climatice, Rovana Plumb.

Rovana Plumb

Eforturile ministerului pe care il conduc , din ianuarie si pana astazi, au constat in valorificarea a aproximativ 21,5 milioane de certificate de emisii de gaze cu efect de sera, ceea ce a adus un venit Romaniei de aproape 100 de milioane de euro. Din acesti bani, 27,3 milioane de euro au fost transmisi catre bugetul de stat, iar diferenta a intrat in proiecte care conduc la reducerea emisiilor de CO2”, a spus Rovana Plumb.

Potrivit acesteia, din banii obtinuti din licitatia certificatelor de emisii GES, 100 de milioane de lei au reprezentat o finantare pentru lucrarile de constructie a tunelului de metrou din Drumul Taberei, si de asemenea s-au achizitionat 600 de microbuze scolare.

spot_img

Ultimele știri