Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Emisiile de CO2 provenind de la autoturisme pun in pericol obiectivele UE in domeniul climei

Uniunea Europeana are nevoie de obiective mai ambitioase in privinta reducerii cantitatilor de emisii de gaze cu efect de sera pentru a-si putea respecta angajamentele asumate la nivel international in materie de protectie a mediului, se arata intr-un studiu realizat de eurodeputatii din Grupul Verzilor.

Documentul analizeaza cantitatile maxime de emisii de gaze cu efect de sera cu care Comisia Europeana, Parlamentul European si industria producatoare de autoturisme au fost de acord si examineaza efectele practice pe care aceste limite le pot avea. Conform studiului, cantitatea anuala de emisii de gaze cu efect de sera s-ar putea reduce, la nivelul UE, cu 45 de milioane de tone de emisii de dioxid de carbon pana in 2015, daca toate autoturismele noi ar avea, pana in 2012, o limita maxima de 120 g/km de astfel de emisii, dupa cum propun eurodeputatii si membrii Grupului Verzilor.

Aceasta reducere ar fi insa de numai 23 de milioane de tone anual daca limita stabilita pentru autoturisme ar fi de 130 g/km pana in 2012, dupa cum a propus Comisia Europeana in luna februarie a acestui an. Ulterior, un obiectiv suplimentar – 80 g/km pana in 2020 – ar putea insemna o reducere anuala de inca 95 de milioane de tone de CO2 pana in 2020, afirma verzii din Parlamentul European.

"Studiul arata ca numai stabilind tinte stricte si obligatorii de emisii de CO2 pentru producatorii de autoturisme, incepand de la 120 g/km pana in 2012, UE va reusi sa atinga un nivel de reducere a emisiilor provenind de la autoturisme care sa-i permita sa-si respecte obiectivele in privinta schimbarilor de clima", afirma eurodeputatul Claude Turmes din Grupul Verzilor.

"S-a ajuns la un acord politic in privinta acestor limite pentru o perioada de peste zece ani de acum inainte; daca scapam de sub control producatorii de autoturisme, intreaga strategie a UE in privinta schimbarilor de clima va fi pusa in pericol", a adaugat el.

Asociatia producatorilor europeni de autoturisme, din care fac parte 13 dintre marii constructori europeni de autoturisme, camioane si autobuze, afirma ca sustine obiectivul Bruxellesului privind o reducere si mai mare a emisiilor de CO2 provenind de la autoturisme. Dar considera ca termenul in ceea ce priveste reducerea emisiilor la masinile noi ar trebui sa fie anul 2015 si nu 2012.

spot_img

Ultimele știri