Emisiile de CO2 ale utilitarelor trebuie sa scada cu 18% pana in 2020

Vehiculele utilitare noi din Uniunea Europeana (UE) trebuie sa devina mai eficiente pentru a indeplini obiectivele de dioxid de carbon stabilite pentru 2017 și 2020, potrivit datelor provizorii publicate de Agentia Europeana de Mediu (EEA). Astfel, pana in 2020, emisiile ar trebui sa fie de  147 gCO2/km, cu 18,5% mai mic decat nivelul actual.

Un vehicul autoutilitar comercializat in mod obisnuit pe pietele europene emit 180,3 de grame de dioxid de carbon pe kilometru (gCO2/km). Acestea sunt puțin mai mari decat tinta de  175 gCO2/km pentru 2017.

Hans Bruyninckx, director executiv EEA

Pentru a reduce emisiile in mod semnificativ, producatorii vor trebui sa-si imbunatateasca tehnologiile si sa vanda modele mult mai eficiente din punct de vedere al consumului. Vestea buna este ca exista un potențial imens pentru utilizarea de noi tehnologii, care sunt bine adaptate la modul de utilizare al vehiculelor utilitare, inclusiv tehnologia electrica sau hibrid”, a declarat Hans Bruyninckx, director executiv EEA.

Datele prezentate de EEA sunt provizorii si sub rezerva confirmarii, cifrele finale vor fi disponibile pana la sfarsitul anului:

• aproximativ 1,1 milioane de microbuze noi vandute in UE. Aproximativ trei sferturi din aceste vehicule au fost vandute in Franta, Germania, Italia, Spania si Regatul Unit. Vehiculele diesel reprezinta 97% din flota de vehicule noi inmatriculate.

• putin peste 1% din vehiculele nou inregistrate utilizeaza gaz petrolier lichefiat (GPL) sau gaz natural (GN), iar aceste vehicule au avut in medie emisii mai mici de 10 – 15% decat camioanele  diesel.

vehiculele pur electrice reprezinta 0,5% din vehiculele vandute. Aceasta tehnologie este deosebit de adecvat pentru livrari urbane si excursii scurte. Vehicule electrice emit, de asemenea, zero emisii de eșapament și face puțin zgomot. Cu toate acestea provoaca, de asemenea, unele emisii indirecte de generare a energiei, aceasta este in afara domeniului de aplicare a acestei analize.

• in medie autoutilitarele vandute in Cipru a avut cea mai mica rata de emisii de dioxid de carbon pe kilometru (141g CO2/km). La celalalt capat al scalei se afla cele vandute in Slovacia 201g CO2/km.

spot_img

Ultimele știri