Elevii de la școlile înconjurate de verdeață sunt mai atenți la ore

Copiii care merg la școli primare înconjurate de verdeață dau dovadă de o dezvoltare cognitivă îmbunătățită, prin comparație cu colegii lor de la școli mai puțin verzi, potrivit unui nou studiu. Cercetătorii au monitorizat 2.500 de copii de din Barcelona, pe o perioadă de 12 luni și au constatat că cei ale căror școli au mai mult spațiu verde au o memorie de lucru mai bună și sunt mult mai atenți, informează The Guardian.

spații verzi

Studiul se bazează pe cercetări anterioare care susțin efectul pozitiv pe care spațiile verzi din zonele urbane dense îl au asupra sănătății și bunăstării omului, dar merge un pas mai departe, sugerând că un mediu verde ar putea duce la realizări academice mai bune în rândul copiilor.

Cercetătorii de la Centrul de Cercetare în Epidemiologie de Mediu din Barcelona au folosit teste computerizate, ca să monitorizeze dezvoltatea cognitivă a copiilor între șapte și zece ani din 36 de școli din oraș. Testele au avut loc din trei în trei luni, între ianuarie 2012 și martie 2013. Cercetătorii au descoperit că expunerea la verdeață atât în școală cât și în preajma acesteia, care a fost măsurată prin date obținute de la sateliți, a avut legătură cu capacitatea mentală sporită de a gestiona și de a actualiza informații.

În plus, studiul, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences, arată o legătură între prezența spațiului verde și capacitatea de a fi atenți a copiilor, indiferent de etnie, educația maternă și situația locului de muncă a părinților. O parte din efectul pozitiv poate fi explicat prin poluarea aerului sau lipsa acesteia.

„Studiul se bazează pe cercetări anterioare care au sugerat că spațiul verde este important pentru dezvoltarea cognitivă a copiilor. DE asemenea, este un principiu fundamental în mișcarea școlilor în pădure, școli care arată că elevii sunt adesea mai implicați și motivați când li se predă într-un mediu verde, natural”, a spus Ross Cameron, lector senior în gestionarea peisajului, ecologie și design la Universitatea Sheffield.

„Există o serie de teorii referitoare la motivul pentru care dezvoltarea cognitivă poate fi ajutată de astfel de spații verzi: mediile în sine sunt mult mai stimulatoare, iar nivelul general de atenție poate fi îmbunătățit sau studenții se pot simți mult mai relaxați și în largul lor, așa că acordă mai multă atenție cursurilor. Ar putea fi, de asemenea, posibil, ca zone mari de spațiu verde să absoarbă poluanții din aer, inclusiv dioxidul de carbon, care, la concentrații mari, poate da stări de somnolență”, a adăugat Dr. Ross Cameron.

Profesorul Andy Jones, de la Norwich Medical School, University of East Anglia, a spus că studiul e totuși limitat. Acesta spune că deși cercetătorii au folosit teste larg acceptate pentru măsurarea dezvoltării cognitive, ei au putut să măsoare doar spațiul verde din zonele care înconjurau școlile, nu și dacă toți copiii monitorizați au intrat în contact cu aceste spații.

Sursă foto: Flickr.com

Mai citește și:

Acoperișurile verzi fac minuni pentru angajații obosiți

Naveta pe jos sau cu bicicleta ajută la reducerea stresului

spot_img

Ultimele știri