Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Comisia Europeana a decis cresterea taxelor pe combustibili la un prag minim obligatoriu

Comisia Europeana a decis, ieri, ridicarea taxelor pe combustibili cu un prag minim obligatoriu pentru toate statele membre.

Paradoxal, minima taxare vine in avantajul contributorilor, lucru subliniat si de un studiu, care arata oportunitatea de a degreva impozitarea muncii si reducerii emisiilor ca urmare a impunerii unui acestui prag minim de taxare a combustibililor la nivelul Uniunii Europene.

„Intentia este punerea in balanta a taxelor de mediu cu impozitarea muncii. Astfel, companiile pot angaja mai multi oameni. Combustibilii trebuie taxati din 2 motive. Primul este cel ecologic, pentru ca dieselul este foarte murdar in continuare, in ciuda tuturor filtrelor Euro IV, Euro V. In al doilea rand, spre exemplu, Luxemburgul a micsorat taxele foarte mult, motiv pentru care autocamioanele isi calculau rutele prin Luxemburg pentru a-si umple rezevoarele cu combustibili mai ieftini decat cei din statele vecine”, a declarat, pentru Green-report.ro, Raul Cazan, coordonator de proiect la ONG-ul Terra Mileniul III.

Corelarea taxelor cu inflatia creeaza de locuri de munca

Un nou studiu arata ca, in medie, taxarea combustibilului in transportul rutier in Europa a scazut cu 10 centi fata de 1999. Potrivit raportului, daca taxele ar fi fost corelate cu inflatia, iar veniturile folosite pentru a scadea impozitarea muncii, 350.000 de locuri de munca ar fi fost salvate, importurile de petrol ar fi fost reduse cu 11 miliarde de euro, iar emisiile de CO2 din transportul rutier ar fi scazut cu 6%.

Concluzia studiului realizat de Federatia Transport & Environment si intitulat ‘Fuelling Oil Demand: What happened to fuel taxation in Europe’ (T&E) este ca taxa medie colectata de pe combustibilii din transportul rutier in UE-15 este, in termeni reali, cu 10 eurocenti pe litru mai mica azi fata de nivelul din 1999. Taxa medie pe combustibil, exprimata in preturile anului 2010, a scazut de la 0,59 euro pe litru in 1999 la 0,49 euro pe litru in 2010. Consumul a ramas stabil, iar rezultatul a fost o reducere de 16% a veniturilor din taxe in UE-15, de la 180 miliarde de euro la 152 miliarde de euro, la valoarea banilor de azi.

“Dat fiind ca tari europene stramtorate din cauza crizei se lupta sa isi echilibreze veniturile, ultimul lucru pe care guvernele ar trebui sa il faca este cresterea impozitarii muncii. Acest studiu arata cum cresterea taxelor pe combustibil ar fi salvat mii de locuri de munca si ar fi redus atat emisiile, cat si importurile de petrol. Conducatorii auto nu vor sa vada un pret mai mare la pompa, insa in vremuri grele pentru economie aceasta este o optiune mult mai corecta decat cresterea taxarii muncii, pentru ca o astfel de masura nu creeaza decat somaj”, a declarat Jos Dings, directorul T&E.

Foto: dc.streetsblog.org

Florin Tulbure
 

spot_img

Ultimele știri