Ce animale de companie preferă românii

Aproape jumătate (48%) dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, dețin animale de companie, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Cei mai mulți dintre aceștia au în grijă câini (65%) și pisici (52%).

caine si pisica

Topul celor mai populare animale de companie este completat de păsări (peruși, papagali – 11%), pești (10%) și iepuri (4%). Conform studiului, 29% dintre persoanele care dețin animale de companie au doar câini, în timp ce 22% au doar pisici.

Este de remarcat că 19% dintre românii din mediul urban care dețin animale de companie au în grijă atât câini, cât și pisici, ceea ce arată că eterna competiție între cele două animale sau între iubitorii lor nu este atât de mare. De asemenea, observăm că preferința românilor pentru aceste două categorii de animale este covârșitoare, întrucât doar 9% dintre posesorii de animale de companie nu dețin nici câini, nici pisici”, afirmă Oana Ilie, Research Manager iSense Solutions.

Grafic animale

Totuși, câinele se detașează ca animalul preferat de către familiile mari – 76% dintre posesorii de animale de companie cu familii numeroase, de minimum patru membri, au câini.

Studiul analizează și locurile din care românii cumpără hrană și accesorii pentru animalele de companie. Majoritatea preferă hypermarketurile/supermarketurile (63%) și petshop-urile de cartier (46%), urmate de magazinele mari specializate (Animax, Maxi Pet, Zoomania etc. – 25%)  și de piață (23%).

De 6 ori pe an la cabinetele veterinare

De asemenea, proprietarii de animale nu neglijează sănătatea micilor necuvântatoare și merg, în medie, de 6 ori pe an la cabinetele veterinare. Principalele motive ale vizitelor la medic sunt legate de vaccinare (58%), deparazitări interne/externe (44%), urgențe medicale (43%), control de rutină (37%), medicamente (29%) și tăiere unghii/toaletare/înfrumusețare (18%).

Se observă o preocupare mai mare a persoanelor din București-Ilfov pentru îngrijirea animalelor de companie pe care le dețin, întrucât 41% dintre acestea cumpără hrană și accesorii de la magazinele mari specializate, care comercializează inclusiv produse premium, iar 32% dintre posesorii din această zonă își duc prietenii necuvântători la cabinetele veterinare pentru servicii de tăiere unghii/toaletare/înfrumusețare. Acest lucru se poate datora atât nivelului de educație și puterii de cumpărare mai ridicate în zona Capitalei, cât și unei prezențe și diversități mai mari a serviciilor, magazinelor specializate și a cabinetelor veterinare”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online pe un eșantion de 1.011  de respondenți. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

spot_img

Ultimele știri