Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

CE a adoptat al doilea Cer unic european pentru o aviatie mai verde

Comisia Europeana a adoptat marti al doilea pachet legislativ pentru un „Cer unic european”. Propunerile cuprinse in acesta vizeaza cresterea sigurantei, reducerea costurilor si a intarzierilor. De aici va rezulta un consum mai mic de carburant, astfel incat liniile aeriene sa isi poata reduce emisiile de CO2 cu pana la 16 milioane de tone si costurile anuale cu doua pana la trei miliarde de euro.

CE a considerat esentiala aceasta reforma a traficului aerian pentru a veni in intampinarea dublarii traficului, preconizata pana in 2020. De reforma vor beneficia nu doar pasagerii liniilor aeriene, ci si transportatorii de marfa, aviatia militara si cea privata. Pachetul legislativ va duce la crearea de noi locuri de munca in domeniul aviatiei. Intre timp, industria europeana de prelucrare va profita de avansul pe care il are in inovatiile din domeniul tehnologiei managementului traficului aerian, bucurandu-se astfel de un avantaj competitiv pe pietele mondiale, se arata intr-un comunicat al CE.

Vicepresedintele Comisiei responsabil cu transporturile, Antonio Tajani, a declarat ca acest pachet legislativ este in egala masura benefic pentru pasageri, pentru economia europeana si pentru mediu. „Cerul european este inca fragmentat. Din aceasta cauza, zborurile sunt in medie cu 49 de kilometri mai lungi decat este necesar. Propunerea noastra isi propune sa contribuie la reducerea cozilor la decolare si la aterizare, pasagerii avand astfel mai multe sanse de a ajunge la timp. In plus, pachetul ne va ajuta sa realizam zboruri mai sigure si mai ecologice, creand in acelasi timp mai multa capacitate”, a declarat acesta.

Pachetul Cerul unic european II aduce o serie de imbunatatiri legislatiei initiale privind Cerul unic european, inclusiv obiective de performanta obligatorii pentru furnizorii de servicii de navigatie aeriana, o functie de gestionare a retelei europene pentru a asigura convergenta intre retelele nationale, precum si o data definitiva pana la care statele membre sa-si amelioreze performantele, incepand cu o abordare de cooperare transfrontaliera, cunoscuta si sub denumirea de Blocuri Functionale ale Spatiului Aerian.

Noul pachet legislativ plaseaza chestiunile legate de mediu in centrul preocuparilor legate de Cerul unic european si un mai bun management al traficului aerian ar trebui sa permita reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera produse de avioane. Se preconizeaza imbunatatiri de pana la 10% pe zbor, ceea ce inseamna o economie de 16 milioane de tone de dioxid de carbon pe an si o reducere a costurilor anuale cu 2,4 miliarde de euro.

Din punct de vedere tehnologic, pachetul se concentreaza asupra introducerii de tehnologii superioare. Programul SESAR reuneste toate partile interesate din sectorul aeronautic in vederea elaborarii si exploatarii unui sistem modern de management al traficului aerian la nivel european. Implementarea acestuia va permite o gestionare sigura, sustenabila si rentabila a dublarii, pana in 2020, a traficului actual.

In ce priveste siguranta, Cerul unic european II prevede responsabilitati sporite pentru Agentia Europeana pentru Siguranta Aeriana. Acesta va garanta existenta unor reguli precise, uniforme si obligatorii pentru siguranta aeroportuara, managementul traficului aerian si serviciile de navigatie aeriana, precum si o supraveghere eficace a implementarii lor de catre statele membre.

In sfarsit, capitolul capacitatii aeroportuare din pachetul legislative abordeaza chestiunea penuriei de piste si de facilitati aeroportuare, care risca in prezent sa devina o problema majora. Initiativa vizeaza o mai buna coordonare a sloturilor de aeroport acordate operatorilor de aeronave prin masuri de management al traficului aerian, precum si prin instituirea unui observator al capacitatii aeroportuare pentru o integrare completa a aeroporturilor in reteaua aeronautica.

spot_img

Ultimele știri