Câștigătorii Galei GR, Sameday: Cu până la 95% mai puține emisii de CO2 prin livrările la easybox

Premiul de EXCELENȚĂ ÎN TRANSPORT SUSTENABIL oferit la Gala Green Report 2022 a mers către Sameday, compania care a revoluționat livrările de produse comandate online în România. Prin implementarea easybox-urilor, acele casete aflate în apropierea locuinței din care se pot ridicate produsele comandate online, Sameday a produs cu 80% mai puține emisii de CO2 decât serviciul de livrare la ușă. Dacă în calculul reducerii amprentei de CO2 prin livrarea out-of-home se ia în considerare și reducerea traficului precum și economiile de CO2 rezultate din diminuarea deplasărilor la magazine din partea consumatorilor, livrarea la easybox ajunge să genereze cu 95% mai puține emisii de CO2 pentru un colet decât livrările la ușă, după cum a explicat Elena Stoica (foto), Chief Marketing & Customer Experience Officer Sameday, într-un interviu acordat Green Report. Numai în România, Sameday a ajuns la peste 3.800 de lockere instalate, iar, în 2022, în aceste easybox-uri au fost livrate peste 27 de milioane de colete.

Informații și înscrieri la următoarea gală: Gala Green Report 2023

  1. Felicitări pentru câștigarea premiului de EXCELENȚĂ ÎN TRANSPORT SUSTENABIL la Gala Green Report! Ce înseamnă acest premiu pentru Sameday și pentru eforturile dvs. în direcția sustenabilității?

Vă mulțumim! Câștigarea premiului EXCELENȚĂ ÎN TRANSPORTUL DURABIL la Gala Green Report este o onoare pentru Sameday. Acest premiu validează angajamentul nostru continuu față de sustenabilitate și recunoaște eforturile pe care le-am depus de-a lungul timpului. În plus, ne încurajează să continuăm să căutăm soluții pentru un viitor mai durabil și mai prietenos cu mediul.

  1. Care sunt principalele aspecte ale proiectului Sameday care au contribuit la obținerea acestui premiu și cum v-ați diferențiat de ceilalți contracandidați?

Ceea ce diferențiază Sameday de alte companii din domeniu este direcția de inovare tehnologică și îmbunătățire continuă pe care mergem. Ne străduim în mod constant să explorăm și să adoptăm tehnologii și practici emergente care ne permit să aducem soluții de livrare durabile. Această dedicare față de inovare și abordarea noastră proactivă pentru durabilitate contribuie la diferențierea noastră de alți concurenți din industrie. În ceea ce privește premiul obținut, cred că punctul nostru forte a fost rețeaua easybox, cea mai extinsă rețea de lockere din Europa de Sud-Est, numărând în prezent peste 4.800 de unități în România, Ungaria și Bulgaria. Am lansat serviciul easybox în România în 2018, iar de atunci prin livrarea în locker am reinventat experiența de curierat în regiune. Scopul a fost introducerea unei metode de livrare rapide, convenabile, cu un nivel scăzut de poluare și care să reducă traficul.

  1. Serviciul Easybox a făcut cu siguranță viața mai simplă pentru milioane de clienți. La câte lockere ați ajuns în prezent în România, Ungaria și Bulgaria?

În prezent, avem peste 3.800 de easybox instalate în România și peste 27 de milioane de livrări la acestea înregistrate în anul 2022. În Bulgaria, rețeaua Sameday easybox numără 300 de unități, iar în Ungaria 700. Vorbim de o investiție constantă în acest serviciu și ne dorim să continuăm expansiunea în următorii ani, în toate cele trei țări.

  1. Care este impactul de mediu al acestui proiect? Cu cât veți reduce emisiile de gaze cu efect de seră până la finalul acestui an și câți kilometri nu a mai fost nevoie să fie făcuți de curierii Sameday?

Easybox este soluția care reduce semnificativ numărul de kilometri parcurși de curier și permite livrarea unui număr mai mare de colete cu un consum de CO2 mai mic. Concret, livrările easybox generează numai din activitățile directe cu 80% mai puține emisii de CO2 decât serviciul de livrare la ușă. Dacă în calculul reducerii amprentei de CO2 prin livrarea out-of-home considerăm și reducerea traficului precum și economiile de CO2 rezultate din diminuarea deplasărilor la magazine din partea consumatorilor, studiile internaționale confirmă că livrarea la easybox generează cu 95% mai puține emisii de CO2 pentru un colet decât livrările la ușă.

  1. De ce este importantă reducerea emisiilor de carbon în domeniul livrărilor „last-mile”?

Reducerea emisiilor de carbon în domeniul livrărilor este crucială din mai multe motive. În primul rând, este importantă pentru a atenua schimbările climatice și pentru a proteja sănătatea publică, dar și pentru a îmbunătăți eficiența resurselor, pentru a satisface cerințele consumatorilor și pentru a crea un viitor mai durabil și mai prietenos cu mediul. În curierat suntem dependenți de utilizarea mașinilor pentru realizarea activității directe. De aceea, am văzut în easybox o soluție de a atenua impactul de mediu, în special în last mile. Adițional easybox-urilor clasice, am crescut rețeaua de lockere alimentate cu energie solară. În prezent, rețeaua easybox-urilor independente energetic din România include 40 de unități. Acestea generează economii de consum de energie de aproximativ 2000 kwh/lună, echivalentul consumului lunar a opt gospodării medii sau al 340 de frigidere clasa A+++.

  1. În afară de lockerele Easybox, Sameday a investit și în flota de mașini electrice. La ce număr de mașini electrice ați ajuns acum și cum ați reușit să învingeți prejudecățile legate de mașinile electrice în rândul curierilor?

Sameday a investit într-o flotă de mașini electrice ca parte a demersurilor noastre de sustenabilitate, iar în acest moment avem 100 de astfel de mașini. Numărul acestora va creste în timp, pe măsură ce continuăm să ne extindem și să ne modernizăm flota.

Am oferit curierilor informații și instruire cu privire la beneficiile și funcționarea mașinilor electrice. Acest lucru a ajutat la eliminarea oricăror concepții greșite sau îngrijorări pe care le-ar fi avut cu privire la vehiculele electrice.

  1. Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați în implementarea proiectelor în România? Dar în Ungaria și Bulgaria?

Fiecare țară are propriul său cadru de reglementare unic, care poate pune provocări pentru companiile care operează în mai multe jurisdicții. Adițional politicilor interne de la nivelul Sameday România, Ungaria și Bulgaria, elementul prin care avem în vedere în mod unitar sustenabilitatea este rețeaua easybox. Soluția tehnologică în sine este una costisitoare, însă sutem determinați să continuăm investițiile în creșterea rețelei. Efectuăm constant cercetări și analize de piață amănunțite pentru a înțelege provocările și oportunitățile specifice din fiecare țară în care operăm și pentru a ne adapta strategiile în consecință.

  1. Ce planuri aveți pentru extinderea serviciilor de economie circulară și a opțiunilor de livrare sustenabilă în viitorul apropiat? Aveți astfel de proiecte și în zona de ambalaje (de ex, returnarea și refolosirea ambalajelor)?

Continuăm expansiunea rețelei easybox în regiune și avem în vedere depășirea pragului de 5.000 de unități în perioada imediat următoare. Concomitent vom continua să instalăm easybox-uri dotate cu panouri fotovoltaice pentru a suplimenta efortul de reducere a amprentei de carbon. Având în vedere eficacitatea soluției easybox, anul acesta am introdus noi servicii dedicate magazinelor online precum predarea personală și retur gratuit în easybox până la finalul anului 2023. Prin predare personală în easybox intervenim în reducerea amprenei de carbon și în first-mile. Practic magazinele online care doresc pot opta pentru predarea coletului direct în easybox.

În ceea ce privește ambalajele folosim materiale reciclate și am renuntat deja la utilizarea hârtiei pentru activitățile administrative. Ne uităm cu interes la soluții de economie circulară.

  1. Cum au privit clienții aceste transformări din sectorul de curierat?

În general, clienții consideră că transformările din sectorul de curierat sunt benefice, deoarece oferă un confort sporit, livrare mai rapidă și transparență. Accentul pe tehnologie și dorința noastră de a oferi cea mai bună experiență de livrare este un beneficiu atât pentru magazinele online, cât și pentru clientul final.

  1. Cum încurajează Sameday clienții să se implice în eforturile lor de transport sustenabil și reducere a emisiilor de carbon?

Informăm constant clienții și partenerii despre inițiativele noastre de sustenabilitate și îi încurajăm de fiecare dată să se implice și ei în aceste eforturi. Prin adoptarea practicilor eco-friendly și prin implicarea clienților și partenerilor, Sameday își propune să creeze un impact pozitiv asupra mediului și să ofere servicii de curierat sustenabile.

Acest interviu a fost realizat via email. 

Citește interviurile cu câștigătorii Galei Green Report 2022:

Câștigătorii Galei GR, ELMAS SRL: Refolosim 70 – 85% din componentele din stivuitoare vechi și le împiedicăm astfel să ajungă deșeuri  

Câștigătorii Galei GR, SCDA Brăila: Cele mai importante provocări pentru fermieri sunt legate de contextul climatic

Câștigătorii Galei GR. Alice Nichita: Coca-Cola HBC România a redus consumul de apă cu 6% pentru fiecare litru de băutură produs

Câștigătorii Galei GR. Banca de Gene „Mihai Cristea” Suceava contribuie la păstrarea tezaurului vegetal românesc

Fundația Comunitară București: În orașul nostru trebuie să ne simțim acasă 

Câștigătorii Galei GR. Act for Tomorrow: Toate problemele de mediu au nevoie de soluții urgente

Cine sunt câștigătorii Galei Green Report 2022

spot_img

Ultimele știri