Biocombustibilii pot deveni mari poluatori

Combustibilii alternativi produsi din porumb, soia, sfecla de zahar si ulei de palmier pot duce la cresterea emisiilor de dioxid de carbon din atmosfera, informeaza Reuters.

Daca aceste culturi sunt plantate pe foste pasuni, paduri tropicale sau savane, impactul poate fi unul daunator, avertizeaza cercetatorii americani care au realizat un nou studiu privind biocombustibilii.

Combustibilii nefosili ca etanolul produs din porumb si sfecla de zahar si biodieselul produs din ulei de palmier ar trebui sa reduca consumul de produse petroliere care elibereaza cele mai mari cantitati de dioxid de carbon.

Insa biocombustibilii pot elibera carbon chiar inainte sa arda, in functie de modul in care au fost produsi, se arata in studiul al carui co-autor este Jason Hill de la Universitatea din Minnesota. Odata cu cresterea cererii de combustibili alternativi, fermierii distrug padurile si pasunile, care reprezinta surse importante de stocare a carbonului, pentru a exploata pamantul pentru culturile care produc etanol sau biodiesel.

Cercetatorii sustin ca biocombustibilul produs astfel creste nivelul poluarii in loc sa-l reduca. Studiul arata ca, in Indonezia, transformarea zonelor umede in plantatii de ulei de palmier a provocat o "datorie de carbon" care poate fi inlocuita doar in 423 de ani. Al doilea cel mai grav caz este reprezentat de plantatiile de soia din Amazon, care nu vor reusi sa-si acopere pierderile decat in 319 ani.

Exista insa si biocombustibili care nu produc asemenea pagube cum sunt plantele non-alimentare care nu sunt cultivate in locul unor specii care capteaza carbonul.

"Nu mai avem nicio faneata naturala, dar putem restaura solul din aceste preerii. Astfel, restauram un ecosistem si obtinem si profit de pe urma biocombustibilului cultivat aici", a declarat Jason Hill. El a adaugat ca biocombustibilii produsi din porumb sau soia nu pot satisface necesarul american de combustibil.

"Daca transformam fiecare bob de porumb din tara in etanol, am asigura doar 12% din benzina folosita. Si asta nu include energia necesara producerii de etanol in primul rand", a spus Jason Hill.

Zece experti academici i-au adresat presedintelui american George W. Bush si liderilor Congresului o scrisoare, pe baza studiului, prin care cer implementarea de noi politici care anuleaza un potential cost ecologic al biocombustibililor.

Producatorii industrali considera, insa, aceste avertizari simpliste, adaugand ca folosesc tehnologii prietenoase cu mediul pentru cultivarea acestor plante.

spot_img

Ultimele știri