Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Acceasi taxa, acum intr-o noua prezentare

Noua forma a taxei de prima inmatriculare va fi aplicata de la 1 iulie 2008. Gu vernul roman si reprezentantii Comisiei Europene au cazut de acord in privinta taxei auto, ceea ce inseamna ca procesul intentat Romaniei de Comisia Europeana va fi suspendat.

Surse apropiate Comisiei sustin ca pentru masinile Euro 4, taxa va creste de pana la 3 ori, iar pentru cele vechi, taxa va fi 10 euro pe centimetru cub, la care se va aplica un coeficient de uzura si vechime. "In primul rand, este vorba despre o noua scala de depreciere ce ia in calcul uzura masinii, varsta acesteia si capacitatea cilindrica, este vorba despre proceduri prin care o persoana poate contesta nivelul taxei, este vorba despre dreptul persoanelor de a primi o parte din suma inapoi in situatia in care instraineaza, dupa o anumita perioada, autovehiculul in afara granit elor tarii. In acelasi timp, este vorba despre o mai buna precizare cu privire la destinatia acestei taxe, care este o taxa ecologica, iar sumele colectate vor fi administrate de Ministerul Mediului", a explicat ministrul Varujan Vosganian.

Taxa auto a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007. Oficialii europeni nu au fost insa de acord cu varianta impusa de statul roman, sustinand ca taxa este discriminatorie, in special in ceea ce priveste impozitarea masinilor second-hand din import si a celor autohtone. Acest lucru a determinat, in noiembrie 2007, demararea procedurii de infringement, un avertisment care ar fi putut duce Romania in fata instantei europene. Sub presiune, guvernul a acceptat reanalizarea modului de calcul al taxei, rezultatul fiind pe placul Comisiei Europene.

Veniturile de pe urma taxei auto au depasit, anul trecut, estimarile, ajun gand la circa 245 de milioane de euro.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Ultimele știri