Producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) a dezvăluit că este pregătit să producă în serie o baterie pentru mașini electrice care iese în evidență prin durata de viață semnificativ mai mare în contextul în care cei mai mulți producători auto oferă garanții de 240.000 de kilometri pe o perioadă cuprinsă între 3 și până la 8 ani.
Un salt din punctul de vedere a duratei de viață a bateriilor este important pentru industrie, deoarece bateria este cea mai costisitoare componentă a unei mașini electrice.
Cei de la CATL nu descriu felul în care au ajuns în acest punct, însă spun că Elon Musk a fost deja să verifice noile baterii și a decis să le folosească pe viitorul Tesla Model 3 sedan, care va fi construit în fabrica din Shanghai. Până acum, Tesla folosea baterii dezvoltate de LG și Panasonic.
„Dacă cineva plasează o comandă, suntem gata să producem”, a declarat pentru Bloomberg, Zeng Yuqun, președintele CATL.
Durata de viață mai mare vine însă și cu un cost: prețul bateriei va fi mai mare cu 10% comparativ cu bateriile „clasice”.
În afară de Tesla, CATL produce baterii pentru mari producătorii auto, precum BMW AG și Toyota Motor Corp.
Piața europeană pentru mașini electrice și hibride plug-in a crescut cu 72% în primele trei luni ale anului față de aceeași perioadă din 2019, reprezentând 7% din toate mașinile noi livrate, potrivit companiei de cercetare Canalys.