Un elicopter de salvare a efectual primul zbor cu combustibil sustenabil

Un elicopter de salvare a zburat pentru prima dată cu combustibil sustenabil pentru aviație (SAF), ceea ce marchează o nouă etapă în aviația internațională.

Operat de organizația germană non-profit ADAC Luftrettung, elicopterul de salvare Airbus H145 a fost alimentat cu biocombustibil, un tip de SAF.

Potrivit Airbus, H145 a folosit un biocombustibil de a doua generație care reduce emisiile de CO2 cu până la 90% în comparație cu echivalentul său fosil, fiind produs din materiale reziduale și deșeuri din economia circulară, cum ar fi uleiurile și grăsimile de gătit folosite.

„Prin urmare, combustibilul nu are niciun impact asupra producției agricole alimentare”, se arată într-un comunicat al Airbus.

Combustibilul utilizat pentru primul zbor al elicopterului de salvare din Munchen a fost produs de TotalEnergies în fabrica sa din Franța din ulei de gătit uzat, fără a folosi niciun ulei vegetal virgin. Cu acest SAF, flota ADAC Luftrettung a putut obține o reducere de 33% a emisiilor de CO2, ceea ce, în condițiile în care se efectuează peste 50.000 de misiuni de salvare și se zboară peste 3,3 milioane de kilometri pe an, echivalează cu o reducere de aproximativ 6.000 de tone de CO2.

„ADAC Luftrettung și producătorul de motoare Safran Helicopter Engines împărtășesc aceeași ambiție de a contribui la dezvoltarea unui combustibil sustenabil pentru aviație. În acest scop, ei lansează un proiect cu un elicopter de salvare ADAC la Köln. Proiectul va studia toate aspectele legate de utilizarea biocombustibilului pe H145, urmând ca o campanie operațională să înceapă încă din vara anului 2021”.

În urma premierei privind biocombustibilul, directorii generali ai ADAC Luftrettung și Safran Helicopter Engines, Frédéric Bruder și Franck Saudo, au semnat un acord pe termen lung privind SAF, care prevede creșterea proporției de amestecare a biocombustibilului până la 100% în următorii ani. Ulterior, companiilor vor, de asemenea, să promoveze utilizarea combustibilului electronic sintetic, cunoscut și sub numele de Power-to-Liquid (PTL), o altă alternativă drop-in la combustibilii fosili.

PTL se referă la generarea de combustibili lichizi produși cu ajutorul energiei electrice din surse regenerabile, care, împreună cu utilizarea biocombustibilului, va permite aviației să se apropie de o aviație neutră din punct de vedere climatic.

„Dorim să fim pionieri în reducerea emisiilor de CO2 în serviciile medicale de urgență cu ajutorul kerosenului ecologic. Acest lucru înseamnă că trebuie să dezvoltăm și din punct de vedere tehnologic serviciile de salvare aeriană, astfel încât utilizarea SAF să fie sigură pentru viitor pe termen lung”, adaugă Frédéric Bruder, director general al ADAC Luftrettung. „Important este faptul că SAF este un combustibil aprobat oficial, ceea ce înseamnă că siguranța zborului și a pacienților rămâne la cel mai înalt nivel.”

Biocombustibilul este în prezent certificat și aprobat pentru utilizarea în aviație într-un amestec de maximum 50% cu kerosenul convențional de tip JET-A1. Elicopterul de salvare al ADAC a zburat cu un amestec de 40%.

spot_img

Ultimele știri