Uniunea Europeană a exportat anul trecut maşini electrice şi hibride în valoare de 4,7 miliarde de euro, în timp ce importurile s-au situat la 1,6 miliarde de euro. Rezultatul a fost un excedent comercial de trei miliarde de euro, potrivit datelelor Oficiului European de Statistică (Eurostat).
Principalele destinaţii pentru vehiculele electrice şi hibride în funcţie de valoarea exporturilor au fost, în 2018, Norvegia (39%), SUA (23%) şi China (10%), în timp ce importurile în UE au venit în principal din Coreea de Sud (48%), Japonia (35%) şi SUA (10%).
Cei mai mari exportatori din UE de vehicule electrice şi hibride către ţări din afara blocului comunitar au fost anul trecut Germania (64%), Suedia (13%) şi Marea Britanie (10%). Aceste trei state sunt şi în top patru al principalilor importatori de maşini electrice şi hibride din afara UE: Germania (26%), Belgia şi Suedia (ambele cu 16%) şi Marea Britanie (15%).
Datele Eurostat publicate săptămâna aceasta arată că, în 2017, erau înmatriculate în Uniunea Europeană 262 milioane de maşini iar aproximativ două milioane (0,8%) din acestea erau vehicule electrice sau hibride care pot fi acţionate în combinaţie cu un motor pe benzină sau pe motorină.
În rândul statelor membre pentru care sunt disponibile date, există cinci ţări în care mai mult de 1% din vehiculele înmatriculate în 2017 erau electrice sau hibride: Suedia (2,4%), Polonia (1,9%), Marea Britanie (1,5%), Franţa (1,4%) şi Belgia (1,2%). În opt ţări, sub 1% din vehiculele înmatriculate erau electrice sau hibride: Luxemburg, Finlanda, Austria, Cipru, Estonia, Spania, Lituania şi Portugalia.