Twitter, campionul dezinformărilor despre schimbările climatice

Un raport privind dezinformările despre schimbările climatice a acordat Twitter (recent rebranduit ca X) doar un singur punct dintr-un total de 21 atunci când i-a evaluat politicile de combatere fake-news. Este cea mai proastă performanță dintre cele cinci platforme majore analizate. 

Raportul „The Climate of Misinformation”, realizat de Climate Action Against Disinformation a analizat platformele Meta, Pinterest, YouTube, TikTok și Twitter în ceea ce privește politicile lor de moderare a conținutului și eforturile de a combate dezinformarea, cum ar fi negarea schimbărilor climatice. Grupul, format din zeci de organizații internaționale care militează pentru protejarea mediului sau împotriva dezinformării, inclusiv Greenpeace și Friends of the Earth, a lansat raportul pentru a atrage atenția asupra dezinformărilor legate de schimbările climatice pe marile platforme. Ei susțin că marile companii de tehnologie au devenit „actori complice” în accelerarea răspândirii negării schimbărilor climatice.

Potrivit autorilor studiului, Twitter nu a reușit să îndeplinească aproape niciunul dintre criteriile de combatere a dezinformării privind schimbările climatice. Aceste criterii variau de la furnizarea de informații clare și public disponibile despre climatologie până la formularea clară a politicilor referitoare la măsurile pe care compania le va lua împotriva răspândirii dezinformării. Raportul a menționat că achiziționarea companiei de către miliardarul Elon Musk a sporit confuzia privind modul în care se aplică politicile de moderare și modalitatea prin care compania ia decizii referitoare la conținut.

De ce primit Twitter doar un singur punct în clasament

Singurul punct primit de Twitter în raportul citat a fost pentru că are o politică de confidențialitate ușor accesibilă și ușor de citit. De asemenea, Twitter a fost singura platformă care nu avea un proces clar de raportare a conținutului dăunător sau înșelător.

Deși celelalte platforme s-au descurcat mai bine decât Twitter, niciuna nu s-a clasat în mod special, în raportul menționat. Pinterest a obținut cea mai mare notă, cu 12 puncte dintr-un total de 21 posibile. Problemele au variat de la lipsa unei definiții clare a ceea ce constituie dezinformarea privind schimbările climatice, eșecul aplicării politicilor existente într-un mod transparent și lipsa dovezilor că aceste politici sunt aplicare în mod egal, în diferite limbi. Conform raportului, niciuna dintre companii nu publică rapoarte cu privire la modul în care schimbările de algoritmi afectează dezinformarea privind schimbările climatice.

Autorii raportului pledează pentru mai multe schimbări în politicile companiilor de tehnologie, inclusiv stabilirea unor linii directoare clare privind schimbările climatice și actualizarea politicilor de confidențialitate pentru a indica atunci când datele private sunt vândute unor companii de publicitate care ar putea fi legate de industria combustibililor fosili.

Citește și:

Cum combat oamenii de știință fake news-ul care neagă încălzirea globală?

Parlamentul European adoptă măsuri pentru stoparea dezinformării ecologice

spot_img

Ultimele știri