Traficul din București are un răspuns la îndemână, adoptat deja în multe orașe europene

Bucureștiul se confruntă cu probleme serioase de congestie a traficului, fiind considerat unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa, conform studiului TomTom. Această situație duce la pierderea timpului prețios în trafic și afectează în mod semnificativ mobilitatea și calitatea vieții, cu efecte negative asupra mediului.

Un subiect care aduce multe controverse, utilizarea bicicletei ca mijloc de transport alternativ a fost tema discuției din cel de-al doilea episod Green Report Podcast, în care Raluca Fiser l-a avut ca invitat pe Marius Gorgan, cunoscut vlogger și influencer din România, creator al podcastului Bucharest Bike Traffic.

Ciclismul urban a câștigat popularitate în ultimii ani, fiind susținut de creșterea preocupărilor privind schimbările climatice, problemele de sănătate publică și congestionarea traficului în orașe. Multe orașe europene au luat măsuri pentru a promova ciclismul urban, prin extinderea rețelelor de piste pentru biciclete, creșterea numărului de stații de închiriere a bicicletelor și reducerea limitelor de viteză în zonele urbane.

În ceea ce privește România, există puține date disponibile despre utilizarea bicicletelor la nivel național. Potrivit unui raport al Eurostat, ponderea bicicletei în totalul distanței zilnice parcurse în România este de doar 0,3%, în timp ce mersul pe jos reprezintă 7% din total. Cu toate acestea, se observă o creștere a numărului de bicicliști în orașele mari, în comparație cu acum 5 sau 10 ani, când ciclismul urban nu reprezenta o opțiune de transport alternativ.

Inițiative precum I’velo – sistemul de biciclete implementat de Green Revolution și B-box (parcările securizate pentru biciclete), facilitează  mobilitatea pe două roți. Potrivit estimărilor, traversarea Bucureștiului de la un capăt la celălalt, se poate face în mai puțin de 45 minute pe bicicletă, fiind o distanța aproximativă de 19 kilometri. Este o senzație falsă că transportul cu mașină reprezintă o soluție mai rapidă, în contextul în care, în București, viteză medie de deplasare este de 16 km/h, cam aceeași cu viteza normală a unei biciclete. Investiția într-o infrastructură corespunzătoare, în mod special pe marile bulevarde, ar reduce timpul pierdut în trafic, facilitând deplasarea rapidă și eficientă a locuitorilor. Crearea de benzi dedicate pentru transportul în comun și biciclete, Urmareste intreaga discutie in cel mai recent episod Green Report Podcast.

Fara introducerea bicicletei in mixul modal de transport urban, nu se poate atinge tinta de decarbonificare stabilit de Uniunea Europeana. Regandirea prioritizarii omului incepe de la planificarea urbana, tinte coerente si promovarea mersului atat cu bicicleta, dar si pe jos.

Emisiunile, cu o apariție bilunară, sunt disponibile pe pagina Green Report de YouTube  https://www.youtube.com/GreenReportNews si pe pagina dedicata din site, https://green-report.ro/podcast/ .

spot_img

Ultimele știri