Tinerii din China preferă să închirieze hainele de zi cu zi, în loc să le cumpere

În China economia colaborativă sau „sharing economy” (economie bazată pe bunuri pe care cetățenii le împart) devine din ce în ce mai populară și a pătruns și în industria de fashion, pe măsură ce tinerii caută modalități prin care să se îmbrace cu articole de marcă, la prețuri avantajoase.

Creșterea comerțului electronic din China a dus la apariția unor noi modele de afaceri în modă bazate pe acest tip de economie. Tinerii care nu își permit hainele de la branduri de top, au adoptat o soluție prin care să poarte temporar creațiile dorite. Prin intermediul unei aplicații, clienții pot închiria ce haine doresc.

Astfel de aplicații existau pe piață de ceva timp, însă erau destinate mai mult pentru ocazii speciale. Femeile care nu își permiteau o rochie de seară sau accesorii de lux apelau la servicii de închiriere inspirate de modele de afaceri din SUA. Însă, de curând, astfel de servicii au fost extinse către o zonă de piață neacoperită până acum și pentru care exista cerere – închirierea hainelor de zi cu zi.

Asta este ceea ce este cu adevărat necesar în China”, spune Doris Ke, directorul de marketing și PR pentru YCloset, o companie de distribuție a îmbrăcămintei.

Platformele chinezești de închirierea hainelor, cum ar fi YCloset și MSParis și, cel mai recent, compania americană Le Tote, concurează pentru a satisface această cerere a clasei mijlocii din China pentru hainele de uz zilnic.

Consumatorii vizați de aceste companii, majoritatea femei tinere cu venituri medii, doresc să-și actualizeze aspectul și să adauge varietate în garderoba lor la un cost și un risc mai reduse față de achiziția articolelor dintr-un magazin.

În China disponibiltatea hainelor pe piață este o problemă

Unul dintre factorii care alimentează interesul de a închiria hainele, și nu de a le cumpăra, este disponibilitatea acestora pe piața chineză, spune Ke. „Este foarte greu să cumperi haine în China. Există ori o mulțime de haine scumpe – luxul de top pe care nu ți-l poți permite – ori hainele de calitate scăzută pe care le cumperi online și, de obicei, nu poți afla dacă calitatea este bună sau dimensiunea este exactă până când nu primești produsul. Este foarte greu pentru femeile chineze să găsească haine de calitate la un preț pe care să și-l poată permite”.

În toamna anului trecut, YCloset a strâns 50 de milioane de dolari într-o rundă de finanțare condusă de Alibaba, Softbank China și Sequoia China, oferindu-și un avantaj prin cooperarea cu cei mai importanți e-tailers din China, Taobao și Tmall, ambele operate de Alibaba.

YCloset are peste un milion de articole în stoc, în categorii, de la geci la rochii de seară, accesorii și bijuterii. Acestea provin de la mărci de lux și de la branduri de streetwear emergente chinezești, cum ar fi Prada, Miu Miu, Kenzo, Acne Studios, Topshop și Masha Ma din China.

Clienții care cumpără un abonament lunar pot încerca câte articole doresc și au garanția că primesc haine curățate profesional. Abonații au, de asemenea, acces la o rețea digitală în care aceștia împărtășesc fotografii cu stilul ales pentru a purta articole respective, care servesc drept sursă de inspirație pentru alți utilizatori ai aplicației.

O mulțime de oameni sunt îngrijorați de faptul că hainele ar putea fi murdare și dacă pot avea încredere în platformă”, spune Ke. „Dar mulți oameni din orașele unde aplicația este disponibilă au studii superioare și, de obicei, învață ce se întâmplă în străinătate, așa că acceptă mai mult să împartă hainele decât oamenii din orașe din al doilea și al treilea nivel de bunăstare”.

Directorul executiv al Le Tote, Rakesh Tondon, spune că încrederea și curățenia au fost printre preocupările principale atunci când au făcut cercetări de piață în China.

Jucătorii locali concurează cu firmele din SUA pe aceeași piață

Între timp, și jucători locali ai acestei piețe și-au îmbunătățit serviciile pentru a întâmpina cererea. Compania MSParis din Shanhai, care la început oferea doar haine seară de lux, și-a extins de curând serviciile și pentru zona de haine de zi cu zi. Acum oferă două tipuri de abonamente: unul pentru articole de lux și altul pentru servicii „de bază”.

Abonamentul „de bază” este gândit pentru clienți studenți sau cu venitoru mici și oferă, în principal, haine de la branduri de modă rapidă, iar cel pentru haine de lux se adresează unei categorii demorafice un pic mai în vârstă care are nevoie de haine de lux pentru a le purta la birou.

Fondatorul MSParis, Xu Baizi, spune că apariția modei „de consum” a modificat drastic obiceiurile de consum ale abonaților mai tineri ai companiei. Astfel că a apărut o nouă generație de cumpărători care doresc să își schimbe în mod constant garderoba pentru a ține pasul cu tendințele actuale din modă.

Costul pentru ei de a avea haine a crescut din ce în ce mai mult, deoarece nu o poartă un articol de îmbrăcăminte prea des”, spune ea.

Social media a alimentat, de asemenea, dorința de varietate în garderobă. „Dacă te uiți pe profilul din social media al unei fete, rareori o veți vedea în aceleași haine”, spune Xu.

Serviciile de închiriere a îmbrăcămintei din China sunt o mană cerească pentru brandurile de modă, deoarece le oferă consumatorilor șansa de a se familiariza cu colecțiile și mărcile pe care nu le-ar cumpăra neapărat din altă parte.

spot_img

Ultimele știri