Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Timbrul de mediu se aplica incepand de vineri

Guvernul Romaniei a aprobat, in sedinta de miercuri, “Hotararea pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule”.

Astfel, incepand de vineri, 15 martie, OUG 9/2013 va inlocui vechea taxa auto.

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.  Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Pentru mașinile din categoriile Euro 4 și Euro 3 se va plati la înmatriculare o taxa mai mare cu 10-15 % fata de nivelul din prezent.

Vor fi scutite de la plata timbrului verde, masinile electrice, masinile hibrid, masinile care intra in competitii sportive, cat si masinile cu titlu gratuit sau primite mostenire.

Campanie de modificare a timbrului de mediu

Noul timbru de mediu nu va fi cu adevarat o taxa de mediu, ci un adevarat impozit discriminatoriu”, considera avocatul Marius Coltuc.

Acesta coordoneaza o campanie nationala de modificare a timbrului de mediu care a demarat astazi.

Av. Marius Coltuc

Pentru ca acest proiect sa poata fi înaintat Parlamentului este nevoie de 100.000 de semnaturi, adunate dintr-un sfert din judetele tarii, cu un minim de 5.000 de semnaturi stranse pe fiecare judet.  Etapa de strangere de semnaturi dureaza maxim 6 luni de la publicarea proiectului în Monitorul Oficial”, a mai spus Marius Coltuc.

Potrivit unui comunicat de presa care anunat demararea campaniei, se solictia scaderea cu cel putin 30% a noilor valori de impunere, in functie de puterea de cumparae a romanilor.

De asemenea, se solicita eliminarea platii pentru autoturismele mai vechi de 2007 cand se revand deoarece se incalca dreptul de proprietate si se aplica retroactive.

Printre altele se mai solicita si eliminarea prevederii conform careia “masinile modificate pentru a fi utilizate de persoane cu handicap sunt excluse de la plata timbrului de mediu, in conditiile in care cumparatorul este tot o persoana cu handicap”.

Potrivit promotorului campanie de modificare a OUG 9/2013, aceasta trebuie eliminate sau modificata deoarece se incalca libera circulatie a marfurilor.

De asemenea, se mai propune ca ca taxa sa fie scazuta cu cateva zeci de procente (in medie 10%, insa si 80% la unele modele) pentru masinile Euro 3 si Euro 4, vizate fiind cele mai populare masini rulate din tara, precum Volkswagen Golf, Opel Astra sau Ford Focus.

spot_img

Ultimele știri