Un supermarket din Londra, primul din Marea Britanie care a amenajat zone fără ambalaje din plastic, le oferă clienților săi 1.700 de produse împachetate în hârtie sau în recipiente din sticlă sau metal, în locul plasticului.
Supermarketul Thornton’s Budgens din Parcul Belsize, din zona Camden din Londra, a devenit al doilea din lume care a amenajat zone cu produse fără ambalaje din plastic. Hârtia, metalul, sticla, pulpa de lemn sau plase din hârtie au fost folosite pentru a ambala alimente precum pâinea, brânza, legumele sau chiar carnea proaspătă.
Pentru cele 300 de tipuri de brânză, de exemplu, a fost creat un ambalaj special pe bază de ceară. Inițial, vânzările au scăzut, pentru că clienții nu puteau să vadă aspectul brânzei, așa că ambalajul a fost modificat puțin, pentru a deveni transparent.
Cu ajutorul organizației A Plastic Planet, care a lansat anul trecut campania „A Plastic Free Aisle”, supermarketul londonez a reușit să creeze astfel de zone în doar 10 săptămâni, inclusiv timpul petrecut pentru căutarea alternativelor pentru plastic.
Andrew Thornton, fondatorul Thornton’s Budgens, a spus pentru The Independent că reducerea poluării cu plastic și conștientizarea problemei sunt lucruri foarte importante.
„Credem că trebuie să avem o poziție fermă cu privire la problemele majore care ne afectează bunăstarea și planeta”, a declarat acesta. „Problema plasticului este una care nu mai poate fi ignorată, așa că am ales să fim primul supermarket din Marea Britanie care să introducă zone fără plastic”.
„Thornton’s Budgens perturbă piața și arată că împachetarea a ceva trecător, cum e mâncarea, în ceva foarte durabil, cum e plasticul, e curată nebunie. În timp ce marii retaileri susțin că va dura 10 ani să creeze o adevărată schimbare în ceea ce privește ambalajele din plastic, Thornton’s Budgens a arătat că ne ia 10 săptămâni să începem să ne dezvățăm de plastic”, a comentat Sian Sutherland, co-fondatorul A Plastic Planet.
Obiectivul lui Andrew Thornton pentru următorii trei ani este să transforme supermarketul într-unul complet fără ambalaje din plastic, iar dorința sa este ca lanțurile de supermarketuri să îi urmeze exemplul.
„În momentul în care unul dintre ei le va întoarce spatele marilor producători precum Coca-Cola, Heinz sau Unilever și le va spune «Nu ne mai trimiteți produse ambalate în plastic, că nu le mai primim», schimbarea va veni foarte repede”, a declarat acesta pentru The Daily Telegraph.
Organizația A Plastic Planet a contribuit la deschiderea primului magazin din lume cu o zonă fără plastic, Ekoplaza din Amsterdam. Deschis anul acesta, în luna martie, magazinul oferă 700 de produse fără ambalaje din plastic.