Obiceiul sanatos si eco al pedalatului s-a raspandit in ultimii ani si in randul femeilor din Romania. Insa spre deosebire de anii trecuti, anul acesta, de cum a dat caldura, pe strazile Capitalei au inceput sa circule tot mai multe biciclete colorate si accesorizate, demonstrand ca femeile au trecut peste teama de trafic si nu mai folosesc bicicleta doar in parc.
Daca anul trecut era doar o biciclista “de ocazie”, in aceasta primavara, Mihaela S. a inceput sa mearga pe bicicleta si la serviciu, si la facultate. Astfel, de la plimbarile de cate o ora-doua prin parcuri, ea a inceput sa faca cel putin trei-patru drumuri pe doua roti in fiecare zi. Spre deosebire de alti biciclisti, ea considera ca principala problema a femeilor in trafic nu sunt soferii, ci drumurile proaste.
“Incerc sa merg mai mult pe bicicleta pentru ca ajung mai repede decat cu transportul in comun. Si, bineinteles, e mai ieftin si mai sanatos. Nu cred ca soferii sunt problema in Bucuresti, pentru ca s-au obisnuit cu biciclistii, cred eu. Dar drumurile sunt atat de proaste si bordurile atat de inalte, inca dupa o zi de mers prin oras ajung acasa nervoasa”, spune tanara.
De asemenea, magazinele de profil si-au extins oferta, lansand adevarate trenduri in ce priveste design-ul bicicletelor de dama. Chiar daca sunt multe femei care nu isi doresc neaparat o bicicleta de dama sau de oras, in oferta magazinelor de biciclete apar tot mai multe modele colorate, inflorate, cu cosuri etc. Majoritatea bicicletelor de dama au un cadru cat mai usor, inaltime medie, aripi de protectie si un cos si se gasesc la toate preturile si in toate culorile.
Fetele isi aleg biciclete trendy
Fetele care isi doresc o bicicleta cu care sa poata merge si la serviciu, dar si pe munte, pot opta pentru un Mountain Bike. Cu toate acestea, MTB-urile de dama sunt mai slab dotate decat cele barbatesti, asa ca, in lipsa unei oferte mai bune, multe femei au optat pana acum pentru biciclete de munte barbatesti.
“Pana anul trecut, oferta de MTB de dama era foarte redusa. De anul trecut a inceput sa creasca, la fel ca si in cazul bicicletelor de oras. Fetele si-au dat seama ca o bicicleta de oras este mai comoda, deoarece merg cu spatele drept, ofera mai multa siguranta si vizibilitate. Dar daca vor sa mearga si pe munte cu ea, cele mai multe femei aleg o bicicleta mixta, un fel de MTB cu dotari medii, care se potriveste foarte bine si in oras”, explica Oana Deliu, editor la site-ul VeloBello, care promoveaza mersul pe doua roti in randul femeilor.
Ea spune ca modelele de city bike nou aparute sunt extrem de frumoase si provin de la producatori de renume, iar pentru femei, designul este un criteriu important atunci cand isi aleg bicicleta.
Un alt factor care a crescut interesul pentru bicicletele de oras in defavoarea celor de munte a fost deschiderea centrelor de bike sharing, printre care se numara si centrele I’Velo ale Asociatiei Green Revolution. Acestea s-au bucurat de un imens succes si i-au determinat pe multi romani sa isi cumpere propria bicicleta.
“In cazul bicicletelor, alegerea este ceva ce tine foarte mult de feeling. De cele mai multe ori, o bicicleta se si testeaza, nu se alege pur si simplu de pe un site. De asta cred ca au contat foarte mult bicicletele gratuite pe care oamenii le-au testat in parcuri, pentru ca nu iti dai seama pana nu incerci”, a adaugat Oana Deliu.
Bicicletele de dama, vedetele evenimentelor de profil
Observand acest trend, organizatorii ExpoBike 2011, care va ava loc anul acesta intre 8 si 10 aprilie, vor acorda o atentie deosebita bicicletelor de dama.
La ExpoBike vor participa circa 30 de expozanti, printre care cele mai reprezentative branduri de pe piata romaneasca.
Vizitatorii vor putea lua parte si la un seminar tehnic gratuit, unde vor invata cum se poate face reglarea unor anumite biciclete pentru anumite tipuri de curse sau cum sa rezolve probleme tehnice aparute.
“Seminariile vor fi sustinute de profesionisti, iar in afara de acestia mai avem si alte surprize. Va fi un accent crescut pe bicicletele de munte, cele mai cautate in Romania si cele mai intalnite pe strazile de la noi, dar si pe cele speciale de dama, colorate, cu cosuri, care abia acum incep sa devina mai prezente in peisaj. Vrem sa incurajam lumea sa foloseasca bicicletele in locul masinii sau RATB-ului, mai ales acum cand s-a scumpit asa mult benzina, iar traficul este tot mai aglomerat”, a declarat pentru „Green Report” Dragos Dimancea, unul dintre organizatorii evenimentului.