Un comitet de prevenire si combatere a poluarii cu pacura a Marii Negre, combustibil provenit de la tacurile a doua nave scufundate in anul 1995 in Portul Constanta, s-a constituit la inceputul acestei saptamani, sub coordonarea Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Dobrogea, anunta Agerpres.
Reprezentanti ai Autoritatii Navale Romane (ANR) au mentionat, miercuri, ca zona in care pacura a inceput sa iasa la suprafata, zilele acestea, a fost incercuita cu un baraj pentru a se evita extinderea poluarii.
Potrivit directorului ANR, Paul Branza, au fost solicitate Guvernului fondurile necesare pentru eliminarea surselor de poluare, in prezent zona unde au inceput sa apara urmele de poluare fiind sub stricta monitorizare.
In urma cu 14 ani, navele Paris, sub pavilion Malta, si You Xiu, sub pavilion Hong Kong, s-au scufundat dupa ce furtuna le-a izbit de digul de nord al Portului Constanta. Un numar de 54 de marinari si-au pierdut viata, printre care 27 de chinezi, 23 de filipinezi, trei greci si un bulgar.
Tragedia s-a petrecut dupa ce ancorele navelor s-au desprins din nisip, iar, din cauza motoarelor principale care nu au mai pornit, Paris si You Xiu nu au mai putut iesi in larg, lovindu-se de dig si scufundandu-se.
Conform directorului Agentiei Romane de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare (ARSVOM), Dorel Onaca, tancurile cu cateva sute de tone de combustibil ale navei Paris sunt intr-o avansata stare de degradare, existand pericolul ca acesta sa iasa la suprafata apei.