Curtea Europeana de Justitie a raspuns pozitiv la apelul olandezilor ca masinile lor diesel sa fie scutite de limitele de poluare din Uniunea Europeana (UE) deoarece populatia si infrastructura Olandei sunt foarte concentrate, informeaza Reuters.
Acest caz a fost dezbatut timp de trei ani si a inceput cand autoritatile olandeze au informat Comisia Europeana, excutivul UE, ca vor sa adopte un decret prin care toate masinile diesel noi sa fie scutite de limitele de poluare din UE. Comisia Europeana va reevalua acest decret.
Olandezii au spus ca ar fi fost imposibil sa respecte limitele de poluare ale UE deoarece in unele parti ale tarii acestea au fost deja cu mult depasite din cauza concentratiei mari de infrastructura si populatie si din cauza cantitatii mari de emisii provenite din tarile vecine.
Comisia Europeana vrea ca din 2012 sa existe motoare nepoluante, insa marii constructorii spun ca este mult prea devreme. Producatorii de automobile din Europa nu sunt de acord cu propunerile avansate de Comisia Europeana de a fabrica motoare compatibile cu normele de poluare Euro 6 pana in 2012 si cer oficialitatilor amanarea acestei date. Constructorii spun ca producerea de motoare mai putin poluante necesita investitii mult mai mari decat bugetele prognozate.
In strategia antiincalzire a atmosferei, masina ocupa o pozitie-cheie din punct de vedere atat al mediului, cat si economic, si social. Asta pentru ca automobilele aflate in circulatie in cele 27 de state membre ale Uniunii Europene sunt raspunzatoare de un sfert din totalul emisiilor de dioxid de carbon, iar industria automobilistica ramane pe primele locuri printre sectoarele care produc bogatie si dau de lucru direct sau indirect unui numar de 12 milioane de cetateni.