Design profesionist pentru zonele de picnic

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Zonele de picnic din Romania vor putea fi amenajate conform unor proiecte profesioniste, elaborate de tineri arhitecti.

Legea privind activitatea de picnic a fost aprobata la inceputul acestui an, in urma demersurilor Green Revolution. Pe baza noului act normativ, autoritatile locale trebuie sa puna la dispozitie spatii corespunzatoare.

Pentru amenajarea lor, arhitectii isi pot prezenta ideile in cadrul concursului Picnic Design 2012, organizat de Eco-Rom Ambalaje in colaborare cu Green Revolution.

Concursul se desfasoara in perioada 7 mai – 4 iunie, iar rezultatele lui vor oferi administratiilor locale un model de amenajare a zonei de picnic cu un design practic si cu un impact minim asupra spatiului natural.

Propunerile lansate de arhitecti vor fi ierarhizate pe criterii estetice, cu conditia sa respecte cerintele functionale impuse de noua Lege a Picnicului si de bugetul alocat concursului. Proiectele trebuie sa ofere o solutie durabila, usor de adaptat si implementat in cat mai multe zone din tara.

„Noua lege a picnicului nu pune capat distractiei in aer liber, dimpotriva reglementeaza aceasta activitate si ii indeamna pe oameni sa adopte un comportament adecvat. Noi dorim sa venim in intampinarea lor si, prin acest concurs de arhitectura, ne propunem crearea unei zone de picnic complet amenajate, care sa asigure romanilor cadrul necesar pentru practicarea unui comportament responsabil la iarba verde”, a declarat Lorita Constantinescu, director PR & Comunicare al Eco-Rom Ambalaje.

Zonele de picnic, in armonie cu mediul

"Orice initiativa care duce la dezvoltarea zonelor de picnic va fi sustinuta de Green Revolution. Ideea concursului de arhitectura, lansata de Eco-Rom Ambalaje, este excelenta", a declarat, pentru Green Report, Corneliu Belciug, director de programe Green Revolution.

Potrivit acestuia, o zona de picnic nu trebuie sa arate "ca o parcare de mall". Din acest motiv, activitatile de proiectare si de amenajare a spatiilor de picnic trebuie sa reprezinte "un exercitiu de creativitate, menit sa asigure imbinarea armonioasa a mobilierului, atat din punctul de vedere al materialelor cat si al culorilor, cu mediul natural".

Arhitectul care castiga marele premiu, in valoare de 2.000 de euro, va avea sansa de a transforma in realitate propriul proiect de amenajare. Participantii clasati pe locurile II si III vor castiga 1.300 si, respectiv, 700 de euro. Locul de picnic va fi amenajat, conform proiectului castigator, in primul trimestru al anului 2013.

Eco-Rom Ambalaje, infiintata in anul 2003, este detinatoarea marcii Punctul Verde (Der Grune Punkt) in Romania si cea mai importanta organizatie de preluare a responsabilitatii privind indeplinirea obiectivelor de valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje.

Membrii fondatori sunt Argus, Ball Packaging Europe, Chipita Romania, Coca-Cola HBC Romania, Heineken, Mars Romania, Munplast, Quadrant Amroq Beverages, Romaqua Group Borsec, Tetrapak, Unilever, Titan, carora s-au alaturat in anul 2011 Bergenbier, Tymbark si Ursus.

In 2011, Eco-Rom Ambalaje a valorificat 34.416 tone de deseuri de ambalaje de la populatie, cu 40 la suta mai mult decat in anul anterior. De asemenea, infrastructura existenta a fost marita cu 50 la suta, numarul de pubele de colectare selectiva ajungand, in 2011, la aproximativ 12.900 de containere).

La finalul anului 2011, un numar de aproximativ 5 milioane de locuitori din 240 de localitati (cu 60 la suta mai multe localitati decat anul anterior) aveau acces la sistemul de colectare selectiva dezvoltat de Eco-Rom Ambalaje.

Despre Punctul Verde

“Punctul Verde” este un simbol international care semnaleaza cumparatorului ca firma producatoare sau importatoare s-a angajat sa indeplineasca obligatiile de reciclare si valorificare a cantitatilor de ambalaje puse pe piata, prin contributia la dezvoltarea sistemului de colectare selectiva de la populatie.

Prezenta “Punctului Verde” pe un ambalaj arata ca a fost platita o contributie financiara unei organizatii nationale de recuperare a ambalajelor autorizata, in concordanta cu principiile Directivei nr.94/62/EC si luand in considerare legislatia nationala.

Regulamentul concursului Picnic Design 2012 poate fi consultat pe internet, la adresa www.colecteazaselectiv.ro

Mihai Diac

Citeste si:

Comisarii de mediu, “musafiri” la picnic

Primariile, obligate sa stabileasca zonele de picnic

spot_img

Ultimele știri