Produsele alimentare pentru copii nu vor mai putea fi promovate in scolile primare iar publicitatea de nisa va fi supusa unui cod etic care a fost semnat astazi in Parlament. Romania este astfel prima tara europeana care intreprinde o actiune in acest sens, informeaza un comunicat oficial de presa.
Companiile alimentare nu vor mai face publicitate produselor pentru copii care nu sunt avizate de specialisti in nutritie sau nu indeplinesc criterii nutritionale stiintifice nationale si internationale.
Codul a fost acceptat si semnat de catre Burger King, Coca-Cola, Ferrero, General Mills, Kellogg’s, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods si este deschis in continuare tuturor companiilor si institutiilor interesate.
"Astazi Romania devine prima tara din Europa care adopta un astfel de Cod etic", a declarat la semnarea documentului Magor Csibi.
Proiectul este o reactie la cresterea gradului de obezitate in randul copiilor europeni. La nivelul UE sunt 22 de milioane de copii supraponderali, dintre care 5 milioane sunt obezi.
La lansare au fost prezenti Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, Dan Vlaicu, Directorul de comunicare de la Centrul European al consumatorilor – ECC Romania, Laura Pascu, Directorul de comunicare de la World Federation of Adverisers, Will Gilroy, precum si reprezentanti ai industriei alimentare.
„Acesta este un exemplu al modului in care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate si a unui stil de viata sanatos. Industria alimentara din Romania si-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei impotriva obezitatii”, a declarat si Will Gilroy de la World Federation of Adverisers.