Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Silvian Ionescu, GNM: Informatiile saptamanalului italian L’Espresso, „minciuni sfruntate”

Autoritatile romane resping afirmatiile saptamanalului italian L’Espresso, care a publicat ieri o ancheta privind transportul secret si depozitarea deseurilor din orasul Napoli in gropi de gunoi din Romania.  

Silvian Ionescu, comisarul general al Garzii Nationale de Mediu (GNM) catalogheaza ancheta publicatiei italiene drept o ”minciuna sfruntata”, in contextul in care importul de deseuri in vederea valorificarii sau eliminarii nu este ”nici legal, nici posibil”. 

”In Tratatul de Aderare, transportul transfrontalier al deseurilor este interzis pana in 2012. Daca cineva ar incalca legea, ar fi pasibil de pedeapsa cu privare de libertate intre 5 si 7 ani. Ministrul Laszlo Borbely a discutat la Bruxelles despre posibilitatea de prelungirii acestui termen pana in anul 2015”, a declarat Ionescu.

Potrivit publicatiei L’espresso, ”gunoiul” ce sufoca strazile din Napoli in urma grevei prelungite a salubristilor s-a transformat in marfa de contrabanda intr-o afacere orchestrata de mafia italiana, cu acceptul autoritatilor romane. 

Prin Portul Constanta nu se trece

L’Espresso mai scrie ca tone de deseuri italienesti sunt incarcate pe nave ce acosteaza zilnic in portul Constanta, de unde pornesc apoi spre gropile de gunoi din tara pentru a fi incinerate. ”Italienii sunt cei care le gestioneaza, din spatele companiilor romanesti de fatada”, se precizeaza in ancheta. 

Ambroziu Duma, director al Serviciului de Exploatare, Siguranta si Securitate Portuara Constanta spune ca, si daca ar fi adevarata afirmatia jurnalistilor italieni, transportul deseurilor nu se face in niciun caz pe mare. 

”Importurile se fac numai cu strictul control al Autoritatii Vamale. In momentul in care un vas acosteaza, toate persoanele sunt controlate de Politia de Frontiera si in primul rand de un medic care se asigura ca totul este in ordine, iar marfurile sunt controlate de Vama”, a declarat Duma. Potrivit acestuia, majoritatea navelor din Portul Constanta transporta minereu, petrol si carbune. 

Interpolul, pe urmele gunoiului

L’Espresso mai scrie ca, odata ca ”afacerea gunoiului” este urmarita de ani de zile inclusiv de Interpol. ”Ultimul fenomen care alarmeaza Interpolul este infiintarea, in Carpati, a unei suite de companii care se ocupa de depozitele de gunoi. Sunt cele care au dat nastere temerilor ca aici se organizeaza groapa pentru gunoiul din Napoli. Proiectul a fost abandonat acum trei ani, cand era administrat de asociati ai lui Vito Ciancimino, care si-au adjudecat amplasamentul Glina, incineratorul din Ploiesti si o pereche de gropi mari de gunoi din Mures si Baicoi”, scrie L’Espresso. 

Comisarul general al GNM confirma ca italienii au incercat sa rezolve problema deseurilor aducandu-le in Romania. ”Pe vremea ministrului Nemirschi a fost o delegatie din Italia care a dorit sa negocieze posibilitatea de a aduce deseurile in Romania. Au venit si la mine. Nu a stat nimeni la discutii cu ei”, a mai spus Ionescu.

El admite insa ca, luna trecuta, Comisia Europeana a cerut lamuriri referitoare la 59 de depozite de deseuri. Despre acestea comisarul general spune ca au fost inchise, insa hotararea de inchidere permite continuarea activitatii de depozitare pentru completarea formei gropilor, ca ele sa poata fi acoperite uniform. Totusi, Ionescu a dat asigurari ca in gropile romanesti de gunoi nu vom gasi nicio hartiuta italieneasca.

Cititi si: Cotidianul: Mafia napoletana sufoca Romania cu gunoaiele italienilor 

Raluca Petrescu

spot_img

Ultimele știri